استان خوزستان که به علت منابع نفت و گازش ثروتمندترین استان ایران است توانایی تامین ۲۰۰میلیون تومان اعتبار برای سرویس دانش‌آموزان عشایری را ندارد و رییس آموزش و پرورش عشایر این استان « از نهادهای حمایتی و خیرین» خواسته برای تامین این هزینه‌ها کمک کنند.

حمید قنبری با اشاره به اینکه منابع دولتی برای تامین این هزینه کافی نیست تا این لحظه ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان از سوی اداره‌کل برای سرویس دانش‌آموزان عشایری به حساب آموزش و پرورش عشایر واریز شده است. مبلغی که از طرف اداره‌کل برای سرویس مدارس در نظر گرفته می‌شود، اغلب سالانه حدود ۷۰ میلیون تومان است که این مقدار برای دانش‌آموزان عشایری کافی نیست.

به گفته او در خوزستان حدود ۱۴ هزار دانش‌آموز عشایری در ۶۵۰ واحد آموزشی مشغول به تحصیلند که از این تعداد حدود دو هزار دانش‌آموز به سرویس رفت و آمد نیاز دارند.

قنبری گفته تعدادی از رانندگان به دلیل پرداخت نشدن هزینه‌ها در حال انصراف از ادامه همکاریند و این موضوع باعث غیبت‌های طولانی مدت و لطمه خوردن به درس دانش‌آموزان و حتی ترک تحصیل آن‌ها می‌شود.

دانش‌آموزان عشایری استان خوزستان در حالی به دلیل کمبود ۲۰۰میلیون تومان از تحصیل بازمی‌مانند که در بودجه امسال هزاران میلیارد تومان به نهادها و موسسه‌هایی که هیچ تولید مفیدی در کشور ندارند، اختصاص داده شده است. در استان خوزستان یک‌سوم خانوارها با ناامنی غذایی دست به گریبانند. حداقل ۷۴۰هزار دانش‌آموز در ایران از تحصیل بازمانده‌اند که علت اصلی آن فقر است.

لینک دکهٔ خبر: ایسنا

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com