عمل بستن سینه توسط افرادی که بدن زنانه دارند را Binding می‌گویند. استفاده از کش، پارچه یا سینه‌بندهای مخصوص (بیندر) برای پنهان کردن برجستگی سینه‌های زنانه، تنها متعلق به مردان ترنس یا دیگر هویت‌های کوئیر نیست. درواقع زنان سیس‌جندر هم ممکن است به دلایل مختلفی اقدام به بستن سینه‌های خود کنند.
استفاده از بیندر یا سینه‌بند برای بستن سینه‌ها می‌تواند به این دلایل باشد:
بی‌قراری جنسیتی یا Gender Dysphoria
رسیدن به ظاهری بی‌جنسیت
انجام نمایش‌های مربوط به درگ کینگ
مبدل پوشی مردانه
بستن سینه‌ اگر به روش‌ غلط انجام شود می‌تواند آسیب‌ جدی به بدن وارد کند. همچنین اگر فرد به مدت طولانی از سینه‌بند استفاده کند این مسئله می‌تواند منجر به بدشکلی سینه، افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، ایجاد قارچ و بیماری پوستی شود. به همین دلیل معمولاً به افرادی که نه گهگاه بلکه هرروز از سینه‌بند استفاده می‌کنند و حتی در موارد شدید با سینه‌بند به حمام می‌روند یا می‌خوابند، به‌شدت توصیه می‌شود تا در پی عمل تخلیه سینه (ماستکتومی)‌ باشند تا خود را در برابر عوارض طولانی‌مدت بستن سینه‌ها محافظت کنند.

یکی از خطرناک‌ترین روش‌های بستن سینه که متأسفانه رایج هم هست، بستن سینه با کمک “باند کشی ورزشی” است.
این روش بسیار خطرناک است زیرا این باندهای کشی به‌گونه‌ای طراحی نشده‌اند که نسبت به حرکت بدن شما انعطاف‌پذیری داشته باشند. درواقع این باندهای کشی به دور ناحیه آسیب‌دیده جمع ‌می‌شوند و آن را در محل نگه‌ می‌دارند. حال تصور کنید با بستن چنین چیزی به دور قفسه سینه‌تان با چه خطراتی مواجه خواهید شد.
موارد زیادی گزارش شده که فرد به دلیل استفاده طولانی‌مدت از این روش، دنده خود را شکسته، به شش‌هایش آسیب وارد کرده یا دچار دردهای مزمن کمر و آسیب به ستون فقرات شده است.

از دیگر عوارض استفاده از سینه‌بندهای نادرست یا استفاده طولانی‌مدت از سینه‌بندهای مخصوص، بدون استراحت دادن به بدن، می‌توان به تورم، ایجاد جوش و زخم، سوزش قلب، سرگیجه، تنگی نفس، سردرد، تحلیل بافت عضلانی، افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه، آسیب به ریه‌ها، آسیب به ستون فقرات و شکستن دنده‌ها اشاره کرد.
روش نادرست دیگری که بیشتر در میان درگ کینگ‌ها رواج دارد استفاده از نوار یا پوشش پلاستیکی است. یکی از شایع‌ترین عوارض این روش در کنار دیگر عوارضی که ذکر شد، ایجاد حساسیت پوستی است.

📌 اما بهترین روش برای بستن سینه‌ها چیست؟
استفاده از سینه‌بندهای تجاری موجود در بازار که به‌صورت یک نیم‌تنه یا تی‌شرت تنگ دوخته شده‌اند یکی از گزینه‌های مناسب است. در هنگام خرید حتماً به جنس سینه‌بند توجه کنید که کشسانی مناسبی داشته باشد و مدل آن، طوری باشد که در صورت احساس درد یا تنگی نفس بتوانید راحت آن را از تن خارج کنید. همچنین توجه کنید که سایز مناسب را انتخاب کنید زیرا استفاده از سینه‌بند بسیار تنگ همان آسیب‌هایی را وارد می‌کند که استفاده از باند کشی باعث آن می‌شود.
گزینه دیگر می‌تواند استفاده از سوتین‌های ورزشی باشد که البته ممکن است به‌اندازه گزینه قبل، به صاف کردن سینه کمک نکند اما برای بسیاری از افراد کافی است.
روش‌های خلاقانه دیگر هم مانند دوخت یک سینه‌بند اختصاصی برای خودتان است که البته نیاز به مهارت در خیاطی و تحقیق درباره الگوی مناسب یک سینه‌بند و پارچه مناسب برای آن است.
🔅 همچنین از نکات ایمنی مهم این است که سینه‌بند خود را بیش از ۸ ساعت به تن نداشته باشید. بدن شما نیاز به زمانی برای استراحت دارد.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com