استرالیا و اندونزی تعهد متقابل خود را برای مبارزه با تهدیدهای امنیتی آب‌های بین‌المللی تحت یک توافق جدید به اشتراک‌گذاری اطلاعات بین نیروی مرزی استرالیا (ABF) و آژانس امنیت دریایی اندونزی (BAKAMLA) امضا کردند.
دو طرف در مورد تهدیدات بالقوه، رفتارهای مشکوک و حوادث ناخواسته در زمینه‌های مختلف مانند گشت‌های هماهنگ شده و تمرینات مشترک و مهارت‌های آموزشی و تحقیقاتی برای تقویت همکاری امنیتی دریایی به توافق رسیدند.
مایکل اتترام، کمیساریای ABF، گفت که این موافقت‌نامه در مورد همکاری‌های امنیتی دریایی به‌طور گسترده‌تر به نفع هر دو کشور و منطقه خواهد بود.
وی اظهار داشت که همکاری مشترک در منطقه آسیا-اقیانوسیه برای حفاظت از امنیت و رفاه استرالیا و همسایگان بسیار مهم است. واردات مواد مخدر و سایر کالاهای غیرقانونی، ورود غیرقانونی از طریق دریا، بهره‌برداری از منابع طبیعی و تروریسم دریایی فقط برای استرالیا نیستند و برای مقابله با این تهدیدات نیازمند همکاری بین آژانس‌های مرزی داخلی و بین‌المللی و اجرای قانون هستیم. اندونزی در مبارزه با قاچاق انسان بسیار عملکرد خوبی دارد و با شبکه‌های جنایی که به افراد آسیب می‌رسانند مبارزه می‌کند. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با اندونزی در این زمینه و دیگر موضوعات هستیم.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com