دادگاه عالی هندوستان در حمایت از اقلیت‌های جنسی

در یک حرکت تاریخی، دادگاه عالی هندوستان در روز دوشنبه با شنیدن دادخواستی که خواهان بررسی بخش ۳۷۷ قانون مجازات هندوستان است موافقت کرد. این قانون، رابطه‌ی جنسی همجنسگرایانه را جرم می‌داند.

بخش ۳۷۷ قانون مجازات هندوستان درباره‌ی مجازات مجرمانی است که جرمشان رابطه‌ی جنسی برخلاف اصول طبیعت است که رابطه‌ی جنسی مشروط به رضایت دوطرف در میان افراد بالغ همجنسگرا، دوجنسگرا و تراجنسیتی‌ را هم شامل می‌شود.

بخش ۳۷۷ قانون مجازات هندوستان براساس قانون اساسی اذعان می‌دارد که «هرکس که به‌شکل داوطلبانه و برخلاف اصول طبیعت با هر مرد، زن یا حیوانی آمیزش جسمی داشته باشد، به حبس ابد یا حبسی محکوم می‌شود که می‌تواند تا ده سال تمدید شود و همین‌طور آن فرد ممکن است مشمول پرداخت جریمه شود».

در سال ۲۰۱۶ میلادی، دادگاهی به ریاست «تی. اس تاکور» قاضی ارشد هندوستان خواهان این بود که دادخواست‌های پزشکی مربوط به این موضوع برای محاکمه‌ای عادلانه و عمیق به دادگاه قانون اساسی که پنج قاضی در آن حضور دارند فرستاده شوند.

سه قاضی دادگاهی که پیشتر دادخواست‌های مرتبط با بخش ۳۷۷ را قضاوت می‌کردند، نظرشان بر این بود که تهدید اعمال‌شده توسط این قانون، حقوق مرتبط با حریم خصوصی و کرامت انسان‌ها را نقض می‌کند که نتیجه‌ی آن ناتوانی ناخوشایند دستگاه قضایی برای رسیدن به عدالت خواهد بود.

متن کامل این خبر را در سایت کارگاه خبر ژوپی‌آ بخوانید:

رای تاریخی دادگاه عالی هندوستان در حمایت از اقلیت‌های جنسی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com