شهوت جنسی و میل به داشتن سکس معمولاً در تمام دوران زندگی به یک اندازه نیست. وقتی شخص میل به سکس ندارد به سرعت برایش نسخه پیچیده می‌شود که شاید آسکشوال است اما حقیقت این است که بسیار طبیعیست که افراد غیرآسکشوال در دوره‌هایی از زندگی خود احساس کنند که میلی به داشتن سکس ندارند. حتی در میان کسانیکه که زندگی جنسی فعالی دارند و سکس می‌کنند، هرشخص درجه متفاوتی از شهوت را تجربه می‌کند و هیچ قانونی وجود ندارد که بگوید همه‌ی افراد باید میزان شهوت یکسانی داشته باشند.

این مسئله بخصوص برای افرادی که در حال کشف گرایش جنسی و علائق جنسی خود هستند، ممکن است بسیار مهمتر جلوه کند. فردی که چند ماهی است پی برده به همجنس خودش علاقه دارد یا فردی که پس از سال‌ها کشمکش درونی، خود را به عنوان همجنس‌گرا یا دوجنس‌گرا پذیرفته است اگر دچار بی میلی به سکس باشد شاید دچار سردرگرمی شود و به خود بگوید اما من گی/لزبین/دوجنس‌گرا هستم؛ من مطمئن هستم که کشش جنسی، روحی و عاطفی نسبت به زنان یا مردان را دارا هستم؛ پس چرا از سکس لذت نمی‌برم؟ چرا میل من به داشتن سکس کاهش پیدا کرده؟ در جواب به این سوال باید دانست که عوامل مختلفی باعث کاهش شهوت ‌جنسی در افراد می‌شود و عدم تمایل به سکس باعث نمی‌شود که یک همجنس‌گرا، همجنس‌گرا نباشد.

📌 دلایل عمده‌ای که ممکن است باعث شود فردی دچار بی‌میلی به سکس شود:
افسردگی- افسردگی یکی از رایج‌ترین دلایل کاهش میل جنسی است پژوهش‌ها نشان می دهد که از هر سه فرد افسرده دونفر دچار عدم علاقه به سکس می‌شوند.

دارو- برخی مواد دارویی باعث کاهش میل جنسی می‌شوند یا به دلیل عوارض جانبی که دارند باعث دشواری در به ارگاسم رسیدن می‌شوند یا در زنان خشکی واژن و در مردان مشکلات نعوظ ایجاد می‌کنند.

بیماری جسمی- طبیعی است که درهنگام خستگی، مریضی، داشتن درد و اضطراب، هیجانِ داشتن سکس در فرد بشدت کاهش پیدا کند.

ترس و عدم راحتی- اگر در محیطی قرار است سکس کنید که احساس امنیت نمی‌کنید یا نسبت به دریافت بیماری‌های مقاربتی نگران هستید یا شریک جنسی شما اصرار به انجام نوعی از رابطه جنسی دارد که شما با آن راحت نیستید تمام این‌ها می‌تواند منجر به کاهش علاقه به سکس شود.

وجود مشکلات در رابطه- هرنوع مشکل در رابطه که باعث ناراحتی و درگیری طرفین شود باعث کاهش شهوت جنسی می‌شود.

خاطرات- خاطرات تلخ گذشته مانند قربانی آزار جنسی یا خشونت بودن یا تلاش برای تقلید جنسی از منابعی مانند پورن می‌تواند باعث کاهش علاقه به سکس شود.

فشار روحی- امروزه با وجود اطلاعات غیرعلمی‌ رسانه‌های گوناگون از چگونگی داشتن سکس فوق العاده و تولید انواع فیلم‌های پورن، طبیعی است که عده‌ای دچار کمبود اعتمادبنفس شوند و به دلیل فشار روحی که برای داشتن یک سکس رویایی حس می‌کنند، دچار سرخوردگی و یأس شوند. نکته مهم در این است که فراموش نکنید مطالبی که از رسانه‌ها و تبلیغات دریافت می‌کنید اغلب به شدت اغراق شده هستند.

مصرف زیاد الکل- یکی از رایج‌ترین علت‌های عدم نعوظ در مردان و به طور کل دشواری در رسیدن به ارگاسم است.

رژیم غذایی خاص- برخی از انواع رژیم‌های غذایی حتی آنها که بنظر سالم می‌رسند ممکن است باعث کاهش شهوت شوند.

📌 حال که رایج‌ترین موارد کاهش علاقه به سکس را مرور کردیم، از خود سوال بپرسید، سوال‌هایی مثل:
آیا کاهش میل جنسی و عدم علاقه به سکس واقعا برای شما و پارتنرتان ایجاد مشکل کرده است یا توقعات شما غیرواقعیست؟
آیا الکل زیادی مصرف می‌کنید؟
آیا افسرده هستید؟
آیا کاهش میل جنسی شما از هنگام آغاز مصرف داروهای خاصی ایجاد شده؟
آیا مورد جسمی خاصی وجود دارد؟ (عدم تعادل هورمونی، خستگی، مریضی، وجود درد در هنگام رابطه جسمی)
آیا از شرایط رابطه جنسی که دارید راضی هستید؟ (مثلا شخصی علاقه دارد در طول سکس، کنترل بیشتر یا کمتری داشته باشد اما خجالت می‌کشد این را به شریک خود بگوید)
آیا خاطرات تلخ گذشته مانع از این می‌شوند که در طول سکس احساس راحتی کنید؟
با خود صادق باشید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com