تیمی در شرکت گوگل برای ممانعت از استفاده کلمات همجنسگرا و دوجنسگرا عذرخواهی کرد.

فیت چنتلهم، معاون سازمانی غیر انتفاعی به نام بای نت، که از حقوق دوجنسگرایان دفاع میکند، در آمریکا است. او روز گذشته، تصویری از ایمیل دریافتی از شرکت گوگل در رابطه با ستاره دار شدن حساب کاربری AdWords این سازمان در توییتر منتشر کرد. در این ایمیل گوگل به او گفته بود که حساب کاربری این سازمان به دلیل استفاده ا صریح از کلمات جنسی ستاره دار شده است. کلماتی که گوگل مبنای این تصمیم گیری قرار داده بود، دوجنسگرا و همجنسگرا هستند.

در این ایمیل نوشته شده: ” همانطور که قول داده بودیم، درخواست شما برای بررسی دلیل ستاره دار شدن حساب کاربری تان را به تیم مربوطه برای بررسی شخصی ارجاع دادیم. نتیجه این بررسی ها نشان میدهد که حساب کاربری شما به دلیل زیر پا گذاشتن توافقی که به هنگام ایجاد حساب کاربری با آن موافقت کرده اید، ستاره دار شده است. تخلف شما استفاده صریح از کلمات جنسی است.”

چلتنهم میگوید از اینکه کلماتی مثل دوجنسگرا و همجنسگرا از نظر شرکت گوگل، کلمات نا مناسبی برای استفاده در حساب کاربری AdWords هستند، متاسف است.

در پاسخ به توییت چلتنهم، اکانت توییتری متعلق به شرکت گوگل، با انتشار توییتی از اشتباه پیش آمده عذرخواهی کرد. آنها در ادامه اضافه کردند که شرکت گوگل سیاست های که موجب طبقه بندی کلماتی مانند همجنسگرا و دوجنسگرا به عنوان کلماتی با صراحت جنسی بشوند ندارد.

پس از این توییت ها، Google Ad Grants اعلام کرد که حساب کاربری این سازمان غیر انتفاعی مجددا فعال شده است.

Google Ad Grants و Google Ad Words دو سرویس از شرکت گوگل هستند که با ارائه وب سایت هایی با امکان تبلیغ، امکان کسب درآمد را ایجاد میکنند.

چلتنهم پس از فعال سازی مجدد حساب کاربری سازمانش، ایمیل دیگری از گوگل را در توییتر منتشر کرد. این ایمیل هم تاکید کرده بود که گوگل سیاستی برای طبقه بندی کلماتی مانند همجنسگرا و دوجنسگرا به عنوان کلماتی با صراحت جنسی ندارد.

توصیه گوگل به این سازمان غیر انتفاعی برای جلوگیری از ستاره دار شدن مجدد حساب کاربری شان این است که از کلید واژه های تک کلمه ایی استفاده نکنند.

آنها دلیل این توصیه را، بیش از حد گسترده بودن مخاطبان کلید واژه های تک کلمه ایی ذکر کرده اند چرا که این گستردگی Grant Ads را سر در گم کرده و موجب میشود که نتواند مخاطبین مورد نظر آگهی را به خود جلب کند.

چلتنهم نهایتا از گوگل برای فعال سازی مجدد حساب کاربری این سازمان تشکر کرد.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:

‏‎فیس بوک ما:
‏‎‏‎‏https://m.facebook.com/DharmaMartia ‏‎
وب سایت ما:‏
‏‎‏http://dharmamartia.org
‏‎صفحه خبر وب سایت :
http://news.dharmamartia.org/
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎‏https://telegram.me/DharmaMartia
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
http://media.hamyaari.ca
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
www.Khodnevis.org
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:

 www.tribunezamaneh.com/archives/author/dharma-martia
سایت پلنت ترنسجندر:
www.planettransgender.com ‏‎

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com