ماف نیوز: دو خبرنگار در شهر ایلام، یک خبرنگار در کرمانشاه و یک فعال رسانه‌ای دیگر در ارومیه بازداشت گردیدند. اتهام این افراد پوشش خبری اعتراضات اخیر بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۳ دی ۱۳۹۶، در استان ایلام دو خبرنگار به نامهای «جواد خیبر» و «علی حقی» از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به مکان نامشخصی منتقل شدند.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت که نیروهای مذکور در هنگام بازداشت، حکم جلب این افراد را ارائه داده و اعلام داشته‌اند که آنها به صورت هدفمند اقدام به پوشش خبری اعتراضات اخیر نموده‌اند.

در شهر کرمانشاه هم یک خبرنگار محلی به نام «ارژنگ زرگوش» که طی یک ماه اخیر دو بار دیگر با بازداشت مواجه شده بود، بعد از ضبط تلفن همراه و رایانه‌ی شخصی‌اش با ارائه‌ی حکم قضایی به اتهام «پوشش خبری و ارسال اخبار به ضدانقلاب» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

همزمان در شهر ارومیه خبرنگار یکی از وب‌سایتهای خبری به نام «امید اجلال» مرتبط با تجمعات اخیر از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com