اگر از داشتن خیال‌های شهوت‌انگیز لذت می‌برید، این خبر خوبی برای شماست. یافته‌های پژوهشی که توسط یک روانشناس اسراییلی انجام شده است، نشان می‌دهند که داشتن فانتزی‌های جنسی درباره‌ی کسانی که شریک شما نیستند، آسیب قابل ملاحظه‌ای بر رابطه‌ی شما وارد نمی‌کند.

پس بیایید به دومین سوال پرطرفداری بپردازیم که افراد درباره‌ی فانتزی‌هایشان می‌پرسند:

این فانتزی‌ها چه معنایی دارند؟

چرا یک تصویر لخت از همسایه‌ی کناری که در واقعیت هیچ جذابیتی برای شما ندارد ناگهان در سر شما نقش می‌بندد؟

چرا ما درباره‌ی چیزهایی خیال‌پردازی می‌کنیم که در واقعیت هیچ تمایلی به انجام‌دادنشان نداریم؟

تحلیل فانتزی‌ها تا اندازه‌ای به تحلیل رویا شباهت دارد: این تحلیل بیش از آن‌که درباره‌ی مفهوم‌های متداول باشد، درباره‌ی تفسیر شخصی است. رویاپردازی درباره‌ی اجرا بر روی صحنه برای بعضی از افراد رویای مثبتی است درحالی‌که ممکن است برای دیگران رویایی اضطراب‌آور باشد.

پس به غریزه‌ی خود اجازه دهید شما را در فهمیدن چیزهایی که درست یا نادرست به‌نظر می‌رسند راهنمایی کند، اما در این‌جا به چند مورد از فانتزی‌های رایج زنانه و نتیجه‌ای که روانشناسان از آن می‌گیرند می‌پردازیم.

جذاب‌بودن

جذاب‌دیده‌شدن توسط دیگران، یک نیاز عمومی است.

اما چه می‌شود اگر شما آن‌قدر جذاب باشید که دیگران نتوانند خودشان را کنترل کنند و برای بوسیدنتان، لمس‌کردنتان و سکس‌داشتن با شما به پایتان بیفتند؟

مورد محبت دیگران قرارگرفتن می‌توان گفت که تقریبن به‌راحتی مسوولیت چیزی را که به‌دنبال دارد از بین می‌برد: در برابر فریب افرادی که به شکل عجیبی می‌خواهند شما را داشته باشند چگونه می‌توانید مقاومت کنید؟ چراکه جامعه اخم خود را به زنانی نشان می‌دهد که رابطه‌های بر پایه‌ی جنسیت را تشویق می‌کنند، ضمیر ناخودآگاه ما سعی در پیداکردن راه‌هایی دارد که این موضوع را قابل پذیرش کند و این (مورد محبت قرارگرفتن) یکی از آن راه‌هاست.

گاهی‌وقت‌ها تکرار فانتزی‌های جذابیت به معنای وجود ترسی ناخودآگاه است که از درستی خلاف آن در واقعیت حکایت دارد.

این (ترس ناخودآگاه) می‌تواند منعکس‌کننده‌ی اعتمادبه‌نفس پایین (low self-esteem) و ترس‌ ناکارآمدی جنسی (sexual inadequacy) باشد.

این موضوع به‌سادگی در بیشتر موردها یک بروز سالم (healthy outlet) برای رویای تکرارشونده‌ی به‌خواب‌رفتن آن‌گونه که هستیم و بیدارشدن به‌عنوان یک سوپرمدل است.

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟

تریسی می‌گوید ارتباط فانتزی‌های بردگی با قدرت تعجب‌آور نیست؛ خواه به‌دست‌آوردن باشند یا رهاکردن.

فانتزی‌های بردگی

نیازی به حدس‌زدن نیست که این فانتزی‌ها درباره‌ی قدرت هستند.

یک شخص آن را دارد، دیگری ندارد و هردوی آن‌ها به دلیل‌های گوناگون برای ما جذاب هستند.

خلاصه بگویم، ما به‌شکل کامل، در امان فرد دیگری هستیم که ما را از مسوولیت آزاد می‌کند. به این معنا که ما مجبور به لذت‌بردن از هرکاری هستیم که آن فرد با ما می‌کند.

اگر شما فردی خیرخواه (people-pleaser) و معمولن بخشنده (giver) هستید، این باعث غیرممکن‌شدن عمل متقابل می‌شود.

اگر ما فرد کنترل‌کننده هستیم، این اجازه را داریم که کاملن خودخواه باشیم.

تسلط بر مردان

این مورد به‌ویژه در میان زنانی رایج است که در زندگی واقعی کم‌توقع و خجالتی هستند.

میل به ریاست و تحت‌کنترل‌داشتن فقط به مردان اختصاص ندارد اما خشن‌بودن از نظر جنسی، به‌عنوان یک ویژگی مردانه شناخته می‌شود.

بسیاری از زنان نگران این موضوع هستند که اگر در سکس نقش غالب را داشته باشند دیگر زنانه (feminine) دانسته نمی‌شوند، اما (خدارا شکر) تصور (imagination) ما توسط قانون‌های دیکته‌شده به جامعه، محدود نمی‌شود. ممکن است که در ساعت‌های بیداری، درست‌رفتارکردن را انتخاب کنیم اما جنبه‌های قدرت‌طلب و قدرتمند ما در رویاها و فانتزی‌هایمان آزاد هستند.

ما برای اجازه‌گرفتن صبر نمی‌کنیم اما…

ادامه مطلب در سایت کارگاه خبر ژوپی‌آ

فانتزی جنسی‌تان درباره‌ی شما چه می‌گوید؟

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com