آیا شما هم روی دستگاهتان نرم‌افزار TeamViewer را نصب کرده‌اید؟

اگر جوابتان مثبت است باید بدانید که یک آسیب‌پذیری بحرانی در نرم‌افزار TeamViewer کشف شده است که به کاربران امکان بدست گرفتن کامل کنترل کامپیوتر یکدیگر، بدون اجازه، را می‌دهد.

نرم‌افزار TeamViewer یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای پشتیبانی از راه دور است که به شما امکان به اشتراک گذاری میز کارتان (Desktop) یا کنترل کامپیوتر از راه دور از طریق اینترنت را فراهم می‌کند.

برای استفاده از این نرم‌افزار هر دو طرف باید روی دستگاه‌هایشان TeamViewer را نصب کرده باشند، سپس سمت سرویس گیرنده یا کلاینت باید یک کد به سمت سرویس  دهنده یا سرور ارسال کند.

Gellin یکی از کاربران گیت‌هاب آسیب‌پذیری بحرانی در نرم‌افزار TeamViewer را کشف کرده است که به کلاینت (کسی که دسکتاپش را به اشتراک می‌گذارد) امکان کنترل کامپیوتر سرور (کسی که دسکتاپ کلاینت را تماشا می‌کند) بدون اجازه آنها را می‌دهد.

این آسیب‌پذیری تمام نسخه‌های این نرم‌افزار، حتی نسخه لینوکسی، را در بر می‌گیرد.

آسیب‌پذیری بحرانی TeamViewer به تیم امنیتی این نرم‌افزار گزارش شده است. به کاربران این نرم‌افزار توصیه می‌کنیم به محض انتشار فایل پچ این نرم‌افزار آن را دریافت و نرم‌افزار را به روز کنند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com