بسیاری از والدین نمی‌دانند زمانیکه فرزند جوان آنها به عنوان ترنسجندر برون‌آیی می‌کند، مرحله بعد از برون‌آیی چه خواهد بود؟ حالا که این “راز” افشا شده چه باید کرد؟ ممکن است آنها بخواهند از نظر روحی و مسائل پزشکی احتمالی، فرزند خود را حمایت کنند یا به دلیل اینکه هیچ اطلاعاتی نسبت به مسئله هویت جنسیتی ندارند گیج و آشفته شوند یا حتی وحشت کنند که فرزندشان دچار یک بیماری که برای آنها ناشناخته است شده! عده‌ای دیگر علاقه دارند در مورد مسائل مربوط به ترنسجندر بودن بیشتر بدانند و اطلاعات خود را بیشتر کنند.
در این میان فرزند ترنسجندر می‌تواند نقش مهمی در کمک به والدینش داشته باشد تا آنها بتوانند به بهترین نحو ممکن موضوع ترنسجندر بودن را درک کنند و به سوالات و نگرانی‌هایشان پاسخ داده شود و اطلاعشان در این زمینه افزایش پیدا کند.
بعضی از فرزندان والدین خود را تشویق می‌کنند تا همراه آنها به دیدار یک روانشناس آگاه در زمینه مسائل اقلیت‌های جنسی و جنسیتی بروند تا فرد متخصص بتواند به والدین و دیگر اعضای خانواده در رویارویی صحیح با اطلاعات تازه‌ای که دریافت کرده‌اند، کمک کند و همچنین به سوالات و نگرانی‌های آنها پاسخ دهد.
فرزندان می‌توانند والدین خود را تشویق کنند که همراه آنها مستندهای مربوط به جامعه رنگین کمانی را نگاه کنند و کتاب‌ها، مقالات، وب‌سایت‌های معتبر در این زمینه را برای مطالعه بیشتر در اختیار والدینشان قرار دهند.
نوجوانان و جوانان ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت زن/مرد زیادی هستند که علاقه‌ به دریافت حمایت روانی از جانب خانواده دارند و مخفی کردن هویت جنسیتی واقعیشان برایشان دشوار و ناراحت کننده است اما متاسفانه بخش زیادی از این افراد به دلیل وحشت از طرد شدن یا برخوردهای خشن از برون‌آیی خودداری می‌کنند.
درتحقیقی که در سال ۲۰۱۷ انجام شد، محققان دریافتند که دوسوم افراد ترنسجندر در کلاس نهم الی یازدهم، تجربه افکار خودکشی داشته‌اند. همینطور در تحقیق دیگری در سال ۲۰۱۶ در میان نوجوانان کانادایی انجام شد، مشخص شد که ۶۵ درصد افراد ترنسجندر ۱۴الی ۱۸ سال به طور جدی به خودکشی فکر کرده‌اند. این درصد بسیار زیادی است در مقایسه با اینکه درصد تفکرات جدی خودکشی درنوجوانان دیگر در همین رده سنی ۱۳ درصد است و باید توجه کرد که این تحقیق‌های انجام شده در کشورهای آزادی صورت گرفته‌اند که در آن اقلیت‌های جنسی و جنسیتی به دلیل گرایش یا هویت خود مورد پیگرد قانونی قرار نمی‌گیرند و حتی از حمایت‌های قانونی برخوردار هستند. حال تصور کنید وضعیت برای جامعه ترنسجندر و خارج از دوگانه‌ی جنسیت ایرانی با توجه به قوانین جرم‌انگارانه‌ی ایران و دیگر قوانین نقض کننده حقوق بشر مانند حجاب اجباری چگونه باید باشد؟
متخصصانی که با افراد ترنسجندر کار می‌کنند می تواند به شما بگویند که نتایج سلامت روان برای نوجوانان با والدین حمایتگر به طرز چشمگیری متفاوت از نوجوانانی است که والدینشان آنها را طرد می‌کنند یا حمایتگر نیستند.
برون‌آیی برای افراد می‌تواند یک تجربه چالش برانگیز باشد زیرا آنها پرده از بخش مهمی از هویت خود برمی‌دارند که آنها را در موقعیت آسیب پذیری قرار می‌دهد که احتمال طرد شدگی وجود دارد.
تحقیق ذکر شده در متن (سال ۲۰۱۷)

تحقیق ذکر شده در متن ( سال ۲۰۱۶)

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com