در هفته گذشته دستکم چهار شهروند مسیحی در استان البرز از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شامگاه سه شنبه ۲۱ آذرماه نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل هشت نوکیش مسیحی در کرج منازل آنان را تفتیش چهارنوکیشان مسیحی با هویت میلاد گودرزی، علیرضا نورمحمدی، شهاب شاهی و امین خاکی را در حال برگزاری یک مراسم مذهبی بازداشت کردند.

گفته می‌شود نیروهای امنیتی همچنین دستکم سه محل کسب که متعلق به این شهروندان بوده است را پلمب کرده‌اند.

تا زمان انتشار این خبر از محل نگهداری و وضعیت بازداشت‌شدگان اطلاعی بهدست نیامده است.

برخورد با اقلیت‌های مذهبی و به‌ویژه نوکیشان مسیحی که در این گزارش نیز به آنها اشاره شده در ایران سابقه‌ای چندین ساله دارد و سازمان‌های مدافع حقوق بشر و آزادی مذاهب بارها دراین‌باره ابراز نگرانی کرده‌اند.

بر اساس قانون اساسی، شهروندان مسیحی در ایران مانند سایر هم‌وطنانشان از حقوق اجتماعی برخوردارند و شهروند درجه یک شناخته می‌شوند، ولی خروج بی‌شمار مسیحیان از کشور که از همان سال‌های ابتدایی تشکیل نظام اسلامی در ایران آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است بر واقعیت دیگری گواهی می‌دهد: ممانعت از پیشرفت و ارتقا به مناصب مهم، بسته و متروک شدن بسیاری از کلیساهای ایران، جلوگیری از پخش و انتشار کتاب انجیل به زبان فارسی، جلوگیری از تبلیغ آیین مسیحیت، بازداشت تعدادی از کشیشان و پیروان جدید دیانت مسیحی مواردی بوده‌اند که موجب عدم امنیت و آسایش شهروندان آئین مسیحیت در ایران شده و آنها را مجبور به مهاجرت اجباری از کشور کرده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com