۲۶ آذر روز پایان دادن به خشونت علیه کارگران جنسی است. اولین بار این روز در سال ۲۰۰۳ به عنوان یادبود قربانیان قاتل رودخانه گرین در شهر سیاتل برگزار شد و از آن سال به بعد به یک حرکت جمعی برای پایان دادن به خشونت علیه کارگران جنسی تبدیل شد.
متاسفانه در ایران سازمانی برای حمایت از قشر آسیب‌پذیر کارگران جنسی وجود ندارد به همین خاطر تلاش کرده‌ایم تا با ارائه نوشتاری‌ در رابطه با افزایش آگاهی کارگران جنسی نسبت به چگونگی حفظ امنیت خود، آگاهی رسانی لازم را برای حفاظت از امنیت این افراد کرده باشیم.

✅ کارگران جنسی چگونه می‌توانند امنیت خود را حفظ کنند؟
همیشه به احساسات و غریزه خود اعتماد کنید اگر در مورد مشتری خاصی احساس بدی دارید به این حس اعتماد کنید محتاط بودن بهتر از این است که بعد از وقوع یک حادثه به خود بگوئید ای‌ کاش احتیاط می‌کردم. ظاهر افراد می‌تواند گول‌زننده باشد به صرف اینکه شخصی ظاهری متشخص دارد دلیل نمی‌شود که آدم خوبی هم باشد حتی اگر آن فرد مشتری دائمی شما باشد، همیشه احتیاط کنید.

📌 وقتی با مشتری صحبت می‌کنید باید خود را با اعتماد بنفس نشان دهید، قیمت و خط قرمزهایی که نمی‌خواهید در طول رابطه جنسی از آنها عبور کنید را قاطعانه بیان کنید و تحت هیچ شرایطی حتی پیشنهاد پول بیشتر از خط قرمز خود عبور نکنید.

📌 حتماً کلاس‌های دفاع شخصی را از سر بگذرانید. تعجب خواهید کرد با کمی آموزش و تمرین چگونه می‌توانید در موقعیت‌های خطرناک از خود دفاع کنید.

📌 اگر مشتری از شما درخواست کرد به مکانی بروید که می‌دانید جای خطرناکی است و یا نسبت به آن منطقه آشنایی کافی ندارید از رفتن خودداری کنید.

📌 یک وسیله دفاع از خود مانند اسپری فلفل یا سوت همیشه همراه خود داشته باشید. سوت در مواقع خطر می‌تواند باعث جلب توجه دیگران شود و شما را نجات دهد. سوت‌های گردنبندی زیادی هستند که می‌توان استفاده کرد و به دلیل ظاهر زیورآلات گونه‌ی آنها کسی شک نمی‌کند که سوت واقعی باشند!
همچنین اگر اسپری فلفل ندارید می‌توانید از اسپری‌های کوچک خوشبو کننده بدن استفاده کنید. هدف اصلی آسیب پذیر کردن فرد آزارگر برای چند لحظه است تا بتوانید فرار کنید و بهتر است چندباری با آنها تمرین کنید تا در موقع خطر و هنگام ترس بتوانید از آنها استفاده کنید. این اسپری‌ها را داخل کیف خود قرار ندهید زیرا هنگام خطر، پیدا کردن آنها میان دیگر وسایل، سال‌ها طول می‌کشد بهتر است در جیب خود بگذاریدشان یا حداقل در یک بخشی از کیف که به آن دسترسی سریع دارید.

نمونه‌ای از سوت‌های گردنی با ظاهر زیورآلات قابل استفاده

نمونه‌ای از سوت‌های گردنی با ظاهر زیورآلات قابل استفاده

📌 همیشه موبایل خود را همراه داشته باشید. می‌توانید موبایل را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که با فشار دادن یک دکمه به‌طور خودکار با پلیس، دوستی که می‌تواند به شما کمک کند، تماس گرفته شود. در ایران رابطه جنسی داشتن در ازای پول جرم است و طبیعی است که نخواهید پای پلیس را وسط بکشید اما قطعا بهتر از این است که توسط یک فرد خطرناک به قتل برسید یا آسیب فیزیکی جدی ببینید.

📌 در شرایطی که مواد مصرف کرده‌اید یا مست هستید اقدام به تن فروشی نکنید زیرا در صورت بروز حادثه‌ ممکن است نتوانید از خود دفاع کنید.

📌 در هنگام ملاقات با مشتری غذا و نوشیدنی که به شما تعارف می‌شود را مؤدبانه رد کنید حتی اگر همان لحظه مواد غذایی یا نوشیدنی را از یک مغازه خرید کرده باشد بهتر است ریسک نکنید.

📌 در هنگام ملاقات با مشتری تمرکزتان همیشه روی مشتری باشد تا در صورت مشاهده حرکتی مشکوک بتوانید برای خارج شدن از موقعیت اقدام کنید. ملاقات همزمان با چند مشتری را قبول نکنید زیرا در صورت وقوع حادثه نمی‌توانید از پس چند نفر بربیایید.
و کلام آخر نسبت به بیماری‌های مقاربتی و راه‌های پیشگیری از آنها کاملا آگاه باشید و در این زمینه مطالعه کنید و مرتب آزمایش STD بدهید.

راههای ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com