فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه پایتخت آمادگی مقابله و مواجهه با زلزله احتمالی را ندارد، گفت: البته هر روز شاهد وقوع زلزله‌هایی از نوع اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در تهران هستیم که باید دراین زمینه چاره‌اندیشی شود. اعتیاد، فقر و طلاق از جمله آسیب‌های هستند که می‌توانند موجب فروپاشی خانواده شوند. سپاه محمدرسول الله(ص) تاکنون ۲۳ آسیب اجتماعی در پایتخت را شناسایی و طرح‌هایی برای مقابله با آنها نیز تهیه و تدوین کرده است. به منظور کاهش و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گشتهای جلوگیری از سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش توسط سپاه محمدرسول الله(ص) با همکاری پلیس پایتخت تشکیل شده است. ناوچه‌های تا دندان مسلح آمریکا به حریم آب‌های ما نفوذ می‌کنند و جوانان بسیجی ما با چند قایق آنها را فراری می‌دهند و لحظه‌ای که به اسارت گرفته می‌شوند، از خوف گریه می‌کنند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران: آسیب‌های اجتماعی مهمترین چالش‌های امروز جامعه هستند. سازمان تبلیغات اسلامی که وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر تبلیغات دینی در کشور را دارد، ۴٣۶ میلیارد و ۴۵ میلیون از بودجه سال ٩٧ را به خود اختصاص داده است.

 

 

 

 

 

اگر این طرح‌ها مؤثر و نتیجه‌بخش بودند، در این چند دهه شاهد رشد آسیب‌های اجتماعی نمی‌بودیم!

 

ایرنا

فرمانده سپاه تهران از تشکیل گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل خبر داد
تهران – ایرنا – فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ از تشکیل و فعالیت گشت های پیشگیری از سرقت و مقابله با اراذل و اوباش به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار محمدرضا یزدی روز یکشنبه در بیست و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران حصور یافت و افزود: به منظور کاهش و مبارزه با آسیب های اجتماعی گشت های جلوگیری از سرقت و مبارزه با اراذل و اوباش توسط سپاه محمدرسول الله(ص) با همکاری پلیس پایتخت تشکیل شده است.

سردار یزدی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط بسیج و سپاه تهران برای تامین امنیت پایتخت گفت: امروز برای خدمت رسانی به مردم با تمام دستگاه ها از جمله نیروی انتظامی تهران بزرگ برای خدمت رسانی به شهروندان همکاری مناسبی داریم.

* لزوم کار جدی برای مقابله با آسیب های اجتماعی
سردار یزدی با اشاره به مسئولیت خطیر شورای اسلامی شهر تهران در خصوص آسیب های اجتماعی اظهار کرد: اعتیاد، فقر و طلاق از جمله آسیب های هستند که می توانند موجب فروپاشی خانواده شوند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ با اشاره به اینکه پایتخت آمادگی مقابله و مواجهه با زلزله احتمالی را ندارد، گفت: البته هر روز شاهده وقوع زلزله هایی از نوع اعتیاد و آسیب های اجتماعی در تهران هستیم که باید دراین زمینه چاره اندیشی شود.

وی تصریح کرد: سپاه محمدرسول الله(ص) تاکنون ۲۳ آسیب اجتماعی در پایتخت را شناسایی و طرح هایی برای مقابله با آنها نیز تهیه و تدوین کرده است.

سردار یزدی در ادامه با اشاره به اینکه تکدی گری در شهر تبریز دیده نمی شود اظهار کرد: به طور قطع با توجیه دقیق و مشارکت مردم می توان پدیده زشت تکدی گری را در تهران نیز ریشه کن کنیم که البته اقدامات دستگاه ها در این زمینه خیلی مطلوب و موثر نبوده است.

وی افزود: آسیب های اجتماعی با همکاری و همراهی همه دستگاه ها قابل حل است و ما این موضوع را در مجموعه سپاه تهران کلید زدیم و یاور تمام کسانی هستیم که بخواهند در این زمینه حرکتی کنند.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران خاطرنشان کرد: جهاد پزشکی ما در مناطق مختلف تهران شکل گرفته و پزشکان بسیجی و غیربسیجی دراین طرح برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم بکار گرفته شده اند.

* مرمت بیش از ۶۰۰ خانه فرسوده تهران به همت سپاه
فرمانده سپاه تهران بزرگ در ادامه به اقدامات سپاه محمدرسول الله(ص) در مرمت و بازسازی خانه های فرسوده اشاره کرد و گفت: بیش از ۶۰۰ خانه فرسوده پایتخت تاکنون به همت سپاه تهران مرمت و بازسازی شده است.
سردار یزدی افزود: بیش از ۴ هزار مورد از واحدهای مسکونی شهر تهران نیازمند مرمت و بازسازی هستند.

وی با اشاره به طرح های اجرا شده توسط سپاه تهران بزرگ برای محرومیت زدایی گفت: اهدای بیش از ۵ هزار جهیزیه کامل، تهیه و توزیع ۳۸ هزار سبد کالای اساسی به خانواده های محروم و ارائه ۷۲ هزار مورد خدمات معاینه و پزشکی در ۸ ماه گذشته بخشی از این اقدامات است.

به گفته وی، ۸ طرح بهداشتی، درمانی و بیمارستانی نیز در تهران اجرا شده و ۱۲ هزار بسته نوشت افزار نیز میان دانش آموزان نیازمند توزیع شده است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ افزود: با کمک مردم و همت بسیجیان همچنین زمینه آزادی ۸۴ زندانی جرایم غیرعمد نیز در پایتخت فراهم شده است.

وی همچنین با اشاره به اعزام ۳۰۰ گروه از بسیجیان تهران بزرگ به ۲۵ استان برای کارهای جهادی گفت: این جهادگران در تهران نیز ۷۰۰ پروژه عمرانی را اجرا کرده و یک میلیون و ۴۰۰ اصله نهال را در ۶ هزار هکتار کمربند اطراف شهر غرس کردند.

وی همچنین به اجرای طرح کرامت و بنیان تحکیم خانواده در پایتخت اشاره و تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت های بسیج در تهران شرایط مناسبی ندارد و در این زمینه نیازمند کمک شورا و شهرداری هستیم.

سردار یزدی با بیان اینکه سپاه تهران آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات اعضای شورای شهر در حوزه های مربوطه است، از اعضای شورا خواست که انتقادات و پیشنهادات خود را به صورت خصوصی و نه از تریبون های عمومی در اختیار این نهاد قرار دهند.

* اقدامات سپاه تهران برای امدادرسانی به زلزله زدگان غرب کشور
سردار یزدی در ادامه سخنان خود به وقوع زلزله در مناطق غربی کشور اشاره کرد و گفت: این حادثه، هشداری برای تهران بود.

وی افزود: یک ساعت پس از وقوع زلزله سپاه تهران برای امداد رسانی به زلزله زدگان آماده شد و در مرحله اول ۲۰ دستگاه آمبولانس سپاه تهران به این مناطق اعزام شدند.

وی تصریح کرد: تیم های پزشکی سپاه تهران از روز اول و تیم های تخصصی از جمله چشم پزشکی و دندانپزشکی از روز سوم وقوع حادثه در منطقه حضور یافته و به ارایه خدمت به زلزله زدگان پرداختند.

سردار یزدی با اشاره به آسیب های روحی و عاطفی ناشی از زلزله در منطقه گفت: ۱۰ روانپزشک از طریق سپاه تهران بزرگ برای التیام آلام زلزله زدگان و مهیا کردن آنها برای بازگشت به زندگی به مناطق زلزله زده اعزام شدند.

وی با بیان اینکه یک تلویزیون شهری نیز برای پخش برنامه های ویژه کودکان در مناطق زلزله زده غرب استان کرمانشاه نصب و راه اندازی شد، گفت: بیش از ۵۰۰ دستگاه تریلی و کامیون حامل کمک های اولیه و ۷۰۰ کانکس نیز با کمک مردم از طریق سپاه تهران برای زلزله زدگان غرب کشور ارسال شده است.

به گفته سردار یزدی، امروز سپاه تهران کار بازسازی و آبادانی ۱۵ روستای استان کرمانشاه را که در زلزله ۷۰ تا ۱۰۰ درصد دچار خسارت و تخریب شدند برعهده گرفته است.

فرمانده سپاه محمدرسول الله(ص) تهران بزرگ تصریح کرد: به کمک بسیج مهندسین سپاه نیز به دنبال تولید خانه های زودساخت و دائمی برای زلزله زدگان هستیم که در این مورد کمک مردم، شورای شهر و شهرداری بسیار موثر و مورد نیاز است.

* اهمیت بسیج و بسیجی به تفکر و نوع نگاه آن است
فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ در ادامه با اشاره به لزوم توسعه و ترویج تفکر بسیج در جامعه، تاکید کرد: اگر تفکر بسیج و بسیجی بین مردم نشر پیدا کند توسعه و پیشرفت کشور میسر و استکبار ناامید خواهد شد.

وی با تاکید براینکه نگاه و تفکر بسیجی در عرصه های مختلف دشمنان را به زانو در می آورد، تصریح کرد: دشمنان بیش از موشک های شهید تهرانی مقدم، از ترویج نگاه و تفکر بسیجی بین مردم، ترس دارند.

سردار یزدی افزود: ناوچه های تا دندان مسلح آمریکا به حریم آب های ما نفوذ می کنند و جوانان بسیجی ما با چند قایق آنها را فراری می دهند و لحظه ای که به اسارت گرفته می شوند، از خوف گریه می کنند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین گفت: صحنه شهادت و حرکت شهید حججی چیزی جز تفکر بسیجی نیست چرا که این شهید بزرگوار می دانست به کجا می رود و از دست دادن سرش کمترین کاری بود که جنایتکاران داعشی می توانستند انجام دهند، اما این شهید با علم به این مطلب پا به میدان جهاد گذاشت.

به گزارش ایرنا، بیست و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران امروز با حضور سردار یزدی فرمانده سپاه محمدرسول الله (ص) تهران بزرگ برگزار شد.

آنچه باید از بودجه بدانید
اعتماد
بودجه سال ٩٧ نیز همچون سال‌های گذشته ردیف بودجه‌ای را برای ترویج و تحکیم امور دینی و اسلامی در کشور دارد. بخشی از این بودجه به حوزه‌های علمیه و نهادهای مربوطه اعم از شورای عالی حوزه‌های علمیه، شورای برنامه‌ریزی و مدیریت حوزه‌های علمیه خراسان، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اختصاص پیدا کرده است که مجموع ارقام این مراکز حوزوی حدود یک هزار و  ٨٨۴ میلیارد تومان است. همچنین سازمان تبلیغات اسلامی که وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت بر تبلیغات دینی در کشور را دارد، ۴٣۶ میلیارد و ۴۵ میلیون از بودجه سال ٩٧ را به خود اختصاص داده است. در این میان مرکزی چون ستاد اقامه نماز ٢٢ میلیارد و ٩٠٠ میلیون تومان؛ حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی ٨۴ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان و مرکز الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت ٧ میلیارد و ٩٢٠ میلیون تومان به عنوان زیرمجموعه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در بودجه سال ٩٧ دریافت خواهند کرد. دانشگاه‌های اسلامی از جمله دانشگاه مذاهب اسلامی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه اهل بیت و دانشگاه شهید مطهری مجموعا بودجه‌ای برابر با ۴۴ میلیارد و پانصد میلیون تومان بودجه در اختیار دارند. موسسه نشر آثار امام (ره) که زیرنظر سید حسن خمینی اداره می‌شود ٧١ میلیارد و ٣۴٠ میلیون تومان؛ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره وابسته به آیت‌الله مصباح‌یزدی ٢٨ میلیارد تومان و جامعه المصطفی ٣٠۵ میلیارد و ١٢٠ میلیون تومان در این برنامه‌ریزی بودجه دریافت خواهند کرد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران:
آسیب‌های اجتماعی مهمترین چالش های امروز جامعه هستند
ایلنا
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران گفت: آسیب های اجتماعی از چالش های مهم و تهدید های جدی است که کشور را از درون خالی می کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری ،حجت الاسلام موسوی در نشست باخبرنگاران با اشاره به اهمیت آسیب های اجتماعی که از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری و سران سه قواست،اظهار داشت: آسیب های اجتماعی از چالش های مهم و تهدید های جدی است که کشور را از درون خالی می کند.

وی بیشرین پرونده در دادگستری را در رابطه با مسائل اجتماعی اعلام کرد و افزود:  پرونده‌هایی که وارد دستگاه قضا می‌شود ناشی از آسیب‌های اجتماعی است که پرونده‌های تهدید علیه امنیت و محارب بسیار کم است و در بعضی از استان‌ها اصلا قابل بیان نیست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران درباره ۱۰ اتهام نخست قضایی در سال ۹۵ و مقایسه با سال ۹۴ گفت: توهین به اشخاص عادی با حدود ۲۷ هزار پرونده و افزایش ۱۰ درصدی، ضرب و جرح با ۲۶ هزار و ۷۱۲ پرونده و ۲.۷۹ درصد افزایش، سرقت با ۲۶ هزار ۶۳۸ پرونده و چهار درصد افزایش بوده است.

حجت الاسلام موسوی افزود:تهدید با ۱۹ هزار ۸۰۹ پرونده و ۱۴ درصد افزایش، صدمه غیرعمدی بر اثر تصادف با ۱۷ هزار۳۴۴ پرونده و ۲.۳۳ درصد افزایش، تخریب به‎عنوان اتهام با ۱۳ هزار  و ۲۰۸ پرونده و ۶ درصد افزایش، خیانت در امانت با هشت هزار و ۱۷۰ پرونده و یک درصد کاهش، مزاحمت ملکی با ۶ هزار و ۷۱۸ پرونده و ۶ درصد افزایش و نگهداری و مالکیت مواد مخدر با ۹ هزار و ۹۵۸ پرونده و ۳۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، در صدر جرائم اتهامی این استان بوده‌اند.

وی با اشاره به جرائم سایبری به اختصاص شعبه ای برای رسیدگی این جرم با همکاری نیروی انتظامی و دستگاه قضایی در استان خبر داد و گفت: همه دستگاه ها موظف به اعلام جرائم سایبری هستند اما تاکنون جرمی در این خصوص به ما اطلاع داده نشده است.

حجت الاسلام موسوی از جمله موضوعات مهم پرونده‌های حقوقی استان در سال ۹۵ را مطالبه وجه با ۱۴ هزار ۷۲۲ فقره پرونده و کاهش ۳۷ درصدی نسبت به سال ۹۴، اعسار از پرداخت محکوم‌به با حدود ۱۱ هزار و ۹۰۰ فقره پرونده و رشد ۳۹ درصدی، تأمین خواسته با ۱۱ هزار ۳۴۰ فقره پرونده و کاهش ۳۳ درصدی، اعسار از پرداخت هزینه دادرسی با هشت هزار ۴۰۴ فقره پرونده و رشد ۱۶ درصدی، طلاق توافقی با هفت هزار ۹۰۰ فقره و عدم افزایش نسبت به سال گذشته، کاهش مهریه نسبت به سال گذشته، مطالبه وجه چک با ۵ هزار ۷۵۷ فقره و کاهش ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته اشاره کرد.

وی علت افزایش ورودی بسیاری از پرونده‌ها در دستگاه قضا و دیگر ادارات مانند بهزیستی در رابطه با همسر آزاری، کودک آزاری و دختران فراری را ناشی از آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: بخش اعظم فعالیت‌های سازمان‌هایی که متولی این امر هستند را این موضوع تشکیل می‌دهد.

حجت الاسلام موسوی گفت: در سال ۹۵ ،۷.۴۵ درصد کاهش ازدواج و ۲.۵۴ افزایش طلاق در استان داشته ایم.

وی از جمله اقدامات انجام شده در رابطه با کاهش طلاق به انجام کارگاه‌های آموزشی، انتقال تجربیات و راه‌اندازی چندین مرکز مشاوره اشاره کرد و افزود: در سال جاری در چهار شهر ساری، بابل، قائم‌شهر و آمل، اکثر پرونده‌های طلاق ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع می‌شود.

حجت الاسلام موسوی با اعلام اینکه ۵۶ مورد کودکان خیابانی در سال ۹۵ شناسایی شد افزود:این میزان نسبت به مشابه سال گذشته ۱.۲ درصد افزایش داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران از ۵۳ مورد کودک آزاری با ۱.۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ در مازندران خبر داد.

حجت الاسلام موسوی به کاهش ۵۵ درصدی تکدی گری در استان اشاره کرد و گفت:۲ ساختمان گرمخانه برای ساماندهی افراد بی سرپناه و بی سرپرست با همکاری شهرداری ساری در آینده ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

وی افزود: ۴۲ درصد کاهش افراد بی خانمان ، ۱۳.۵۸ درصد کشفیات مواد مخدر و ۶.۴۴ افزایش قاچاق کالاهای دخانی در سال ۹۵ در استان داشته ایم.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به ۲۳۳  نفر زندانی در سال ۹۵ ادامه داد:از این میزان ۵.۳ درصد بی سواد،۱۸ درصد ابتدایی،۴۰.۲ درصد سیکل،۲۶ درصد دیپلم و ۱۰.۴ بالاتر از دیپلم هستند.

وی با اعلام اینکه ۵۲ برنامه برای سال ۹۶ در معاونت اجتماعی دادگستری استان پیش بینی شده است،گفت: در سال ۹۶ نیز برای تمام شهر استان مقرر شده تا پرونده‌های طلاق ابتدا باید به مراکز مشاوره ارجاع داده شود و نتیجه آن توانمند شدن مراکز و هم کاهش طلاق خواهد بود.

حجت الاسلام موسوی  مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد: برای پایان سال ۹۶ ، مشاوره قبل ازدواج به مدت ۶ ساعت اجباری خواهد شد.

وی به اجرای طرح مدیریت مردمی برای سلامت بازاربا همکاری و اماکن،دادستان و معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com