به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ به نقل از یک منبع آگاه در استان اردبیل که نخواست نامش فاش شود؛ از دو سال قبل ترور و سوءقصد بر علیه زندانیان سیاسی تبعیدی زندان مرکزی اردبیل طراحی و برنامه ریزی شده است.

مسئول حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اردبیل پرویز صورآذر با مدیریت برخی مسئولین امنیتی- اطلاعاتی این استان به عنوان مجری این امر در صدد ترور زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ و عرب در زندان مرکزی اردبیل منصوب شده اند. بر اساس این طرح ترور و قتل قرار بوده در زندان با استفاده از شیوه ها و ابزارهای مختلفی سبب حذف فیزیکی زندانیان شده و در نهایت حوادثی بوجود بیاورند که منجر به قتل زندانیان سیاسی گردد.

در این طرح به یکی از این روشها اشاره شده که این کار از طریق برخی زندانیان ناآگاه و ساده لوح که ثبات روانی درستی هم ندارند داخل زندان برنامه ریزی شده و به طور نامحسوس و طی مدت زمانی مشخص مدیریت و اجرا شود. تا اینکه بعد از اتمام کار موضوع قتل زندانیان سیاسی به عنوان یک حادثه درگیری میان زندانیان تلقی شود و یا اینکه علت مرگ را ایست قلبی یا بیماری دیگر جلوه دهند.

مسئولین اطلاعات و مسئولین زندان از اعدام نشدن زندانیان سیاسی تبعیدی به شدت ناخرسند هستند و بارها و بارها همین موضوع را به صورت علنی مطرح نموده و زندانیان را تهدید به اعدام کرده اند. ضرب و شتم محمدصابر ملک رئیسی و انتقال وی به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل که محل زندانیان متادونی و بعضا نامتعادل روانی است اثباتی بر درست بودن این خبر است. وی روز ۸ آذر ماه؛ پس از ضرب و شتم توسط مسئول حفاظت و دیگر مسئولین زندان؛ در قرنطینه زندان توسط یک زندانی از عوامل مسئول حفاظت با کوبیدن یک فلاسک پر چای بر سر و صورتش به شدت مجروح شد و هم اکنون نیز در اعتصاب غذاست.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com