شب یلدا در هلند هر سال جشن گرفته می‌شود، با تلاش و تدارک سازمان غیردولتی “گرینییت”. این سازمان در شهر آمستردام هلند برنامه‌های ادبی و شب‌های شعرخوانی و قصه‌گویی متعددی برگزار می‌کند. امسال نیز قرار است شب یلدا را با عنوان “هزار یک فیلم و شعر” همراه با تعداد زیادی از قصه‌گویان حرفه‌ای، شاعر و نویسندگان و فیلم‌سازان مقیم هلند جشن بگیرند. نفیس نیا، شاعر ایرانی مقیم هلند و از بنیاگذاران سازمان “گرینییت”، می‌وید معرفی کردن فرهنگ ایران و ادبیات فارسی به هلندی‌ها یکی از اهداف این نوع شب‌های ادبی‌ست.

پستر رسمی یلدا و اعلام تاریخ برگزاری این شب ادبی

در تاریخ بیستم ماه دسامبر، ساعت هشت شب، نفیس نیا و گروه سازمان “گرینییت” میزبان شب یلدا در شهر آمستردام خواهد بود. نتیجه تلاش‌های این سازمان و هم بسیاری از مهاجران ایرانی، افغانستانی کمک کرده که هلندی‌ها نیز با این شب، یعنی شب یلدا- درازترین شب سال و از قدیمی‌ترین جشن‌های ایران باستان آشنایی پیدا کنند.

برای شرکت در این شب و یا آشنایی بیشتر با برنامه‌های این سازمان می‌توانید به سایت رسمی آن مراجعه کنید. این سازمان بیش از پنج سال است که هلند فعال است و تا حال ده‌ها برنامه‌های مشترک ادبی و فرهنگی برگزار کرده است.
همه علاقه‌مندان به شب یلدا و برنامه‌های هنری می‌توانند در این برنامه شرکت کنند و هم دوستان هلندی و یا انگلیسی‌زبان خود را نیز دعوت کنند.
قمت ورودی قبل از تاریخ برگزاری ۱۵ یورو و در روز برنامه ۱۷.۵۰ یورو است. با جزیات بیشتر برنامه‌های یلدا و اسامی شرکت‌کنندگان می‌توانید در صفحه ویژه آن آشنا بشوید: http://stichtinggranate.com/20-dec-2017-yalda

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com