به گزارش کانون حقوق بشری نه به زندان نه به اعدام؛ رییس بند و رییس حفاظت اطلاعات زندان مرکزی اردبیل با بهانه تراشی اقدام به انتقال صابر ملک رئیسی به قرنطینه زندان و شکنجه و ضرب و شتم شدید وی همراه با بستن به میله کردند.


بر اساس گزارشهای رسیده؛ صبح روز ۸ آذر ماه؛ پرویز صورآذر با احضار صابر ملک رئیسی زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ در زندان مرکزی اردبیل با بهانه تراشی با وی شروع به جروبحث کرد. رییس حفاظت زندان با گفتن اینکه «خیلی زبان دراز هستی» اقدام به انتقال وی به قرنطینه زندان مرکزی اردبیل کرد.

بر اساس گزارشهای موثق به دنبال انتقال؛ صابر ملک رئیسی را با دستبند و پابند به میله بسته سپس همراه با رئیس داخلی بند فرهاد نوروزی؛ افسر نگهبان صادق زاده و چند سرباز اقدام به ضرب و شتم شدید وی با چوب و شلاق کردند.

ضربات وارده به وی به حدی شدید بود که بدن این زندانی سیاسی تماما در نقاط سروصورت؛ کمر و شکم دچار کبودی و خونمردگی شده است.

پرویز صورآذر حین شکنجه صابر ملک رییسی به او گفت: «زبانت را کوتاه می کنیم ما گنده تر از تو را تسلیم کرده ایم».
زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ صابر ملک رئیسی پس از انتقال و ضرب و شتم از روز گذشته ۸ آذر ماه؛ در اعتراض به این رفتارهای ضدانسانی اقدام به اعتصاب غذا کرده است.

این ضرب و شتم و انتقال به قرنطینه وضعیتی است که صابر ملک رئیسی با بیماری هموروئید مواجه بوده و سرمای هوا و نبود آب گرم بیماری وی را تشدید می کند. این امر در اردبیل که در این فصل بسیار سرد است تشدید می شود.

قرنطینه زندان مرکزی اردبیل بندی بدون امکانات گرمایشی و بهداشتی است که بالای آن حصاری به شکل قفس توری مانند کشیده شده است. به طور معمول زندانیان محکوم به اعدام و زندانیان تنبیهی را به این محل برده و مورد ضرب و شتم و شکنجه قرار می دهند.

پیش از این نیز این زندانی سیاسی بارها با بهانه تراشیهای مختلف مسئولین زندان به قرنطینه منتقل و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. در یک نمونه وی در روز هشتم دی ماه سال گذشته به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل پس از ضرب و شتم با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده بود.

پرویز صورآذر رئیس حفاظت زندان و فرهاد نوروزی از کسانی هستند که به بهانه های مختلف زندانیان سیاسی تبعیدی بلوچ را مورد شکنجه قرار می دهند.

صابر ملک رئیسی زندانی سیاسی تبعیدی بلوچ در سن ۱۷ سالگی به دلیل اینکه ارتباط خانوادگی (برادر) دستگیر و مورد شکنجه قرار گرفت. او یکی از جوانترین زندانیان سیاسی حاضر در زندانهای ایران است.

وی که هم اکنون ۲۵ سال دارد؛ مدت ۸ سال است که در زندانهای ایران محبوس و تحت شکنجه قرار دارد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com