سازمان حقوق بشر ایران، ۸ آذر ماه ۱۳۹۶: یک زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان آمل اعدام شد.

روز سه‌شنبه ۷ آذر ماه “باشگاه خبرنگاران جوان” خبر از اعدام یک زندانی در محوطه زندان آمل داد. هویت این زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود “م. ا” فرزند علی اکبر اعلان شده است.

اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران در این خصوص گفت که وی به جرم قتل فردی به نام “م. ع” به قصاص نفس محکوم شده بود.

این گزارش که از سوی منابع رسمی منتشر شده به تاریخ دقیق اجرای حکم اشاره‌ای نکرده است، با این حال به نظر می‌رسد حکم اعدام این زندان در همان روز سه‌شنبه اجرا شده باشد.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۱۴۲ اعدام از میان ۵۳۰ اعدام در سال ۲۰۱۶ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com