زنی تراجنسی در شهر پیشاور پاکستان به قتل رسیده است. این زن روز یکشنبه، توسط عده ایی مرد ناشناس در منطقه کمپ نظامی کشته شد.

به گزارش دان نیوز، پلیس گفته است که این زن توسط چند مرد مهاجم در سوپرمارکت خیبر کشته شده است. بر اساس گفته های پلیس به رسانه های محلی، این زن تراجنسی، مورد اصابت سه گلوله قرار گرفته است. او پس از این صانحه، برای مداوا به بیمارستان منتقل شده است.

سخنگوی بیمارستان میگوید که این زن تراجنسی، در شرایطی بحرانی به بیمارستان آورده شده است. او گفت: “پس از پذیرش این زن تراجنسی، پزشکان او را در مرکز واحد مراقبت های ویژه بستری کرده و به مداوای وی پرداختند.”

متاسفانه علی رغم مراقبت های پزشکی، این زن تراجنسی در واحد مراقبت های ویژه و به دلیل شدت جراحاتش جان سپرد.

اعضای جامعه تراجنسی های منطقه طی تماس هایی، خواهان دستگیری مهاجمان شده اند. پلیس در پاسخ به این درخواست ها گفته است که اطلاعاتی مشخصی از مهاجمان در دست ندارد، هر چند که عملیاتی را برای ردیابی آنها آغاز کرده است.

گزارشات غیر رسمی بر این گواهی میدهند که یکی از مهاجمان از دوستان نزدیک این زن تراجنسی بوده است.

ماه گذشته، زنی تراجنسی در پاکستان مورد شکنجه قرار گرفته و سرش از بدنش جدا شد. مقامات مسئول، قادر به شناسایی جسد این زن که سه روز پس از مرگ وی پیدا شده بود نشدند.

بر اساس آمارگیری ماه آگوست امسال، کشور پاکستان دارای ده هزار و چهارصد شهروند تراجنسی است. این در حالی است که فعالان حقوق دگرباشان بر این باورند که این تعداد میتواند چند صد هزار بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

در سال ۲۰۰۹، پاکستان یکی از اولین کشورهایی بود که جنسیت سوم را به رسمیت شناخت و شناسنامه ها و کارشناسایی های با جنسیت خنثی صادر کرد.

کمی پیشتر، در ماه اکتبر، دانشگاهی در کشور پاکستان اعلام کرد که به افراد تراجنسی آموزش رایگان ارائه میدهد. و در ماه آگوست، دولت لایحه ایی را برای محافظت از تراجنسی ها به تصویب رساند. اما علی رغم این پیشرفت ها در احقاق حقوق تراجنسی ها، خشونت و تعرض جنسی به تراجنسی ها در این کشور مسلمان معمول است.

گفته میشود که ماه گذشته، دو زن تراجنسی در شهر محل زندگی خود مورد تجاوز دست جمعی قرار گرفته اند.

دو زن تراجنسی در کراچی، توسط گروهی از مردان که به خانه اجاره ایی این زنان تراجنسی حمله بردند، مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار گرفتند.

و تنها چند هفته پیش، گروهی از مردان مسلح به عده ایی از افراد تراجنسی تیراندازی کردند. در این حادثه که در شهر کراچی رخ داد، یک تن از تراجنسی ها به قتل رسید.

ما همه جا هستیم، آزاد و برابر:
 ‏‎فیس بوک ما:
وب سایت ما:‏
‏‎صفحه خبر وب سایت :
اینستاگرام ما:
‏dharma_martia
توییتر ما:
‏@DharmaMartia ‏‎
کانال تلگرام ما:
‏‎همکاران ما:
‏‎‏رسانه همیاری: ‏‎‏
‏‎‏سایت خودنویس: ‏‎‏
‏‎‏ فضای اختصاصی دارما و مارتیا در تریبون زمانه:
سایت پلنت ترنسجندر:

منبع:

http://www.pinknews.co.uk/2017/11/26/transgender-woman-shot-dead-in-pakistan/

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com