ماف نیوز: «فواد زندی» از فعالین کارگری شهر سنندج پس از گذشت ۵۳ روز از بازداشت اداره‌ی اطلاعات این شهر آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، فواد زندی روز ۳۰ آبان ۱۳۹۶، پس از ۵۳ روز بازداشت با تودیع وثیقه‌ی ۲۳۰ میلیون تومانی از بازداشت اداره‌ی اطلاعات سنندج آزاد شد.

آزادی وی به صورت موقت و تا زمان برگزاری جلسه‌ی دادگاه است.

او که پیشتر نیز سابقه‌ی بازداشت داشته است، روز جمعه ۷ مهر همزمان با ابراز شادی شهروندان نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق از سوی نیروهای لباس‌شخصی پس از شکستن درب ورودی منزلش بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شده بود‌.

فواد زندی قبلا نیز یک بار در ۲۵ فروردین ۹۴ بازداشت و پس از ۴۷ روز با تودیع وثیقه‌ی یکصد میلیون تومانی آزاد شد. او در روز ۸ تیر ۹۴ به همراه برادرش آرام زندی در شعبه‌ی اول دادگاه انقلاب از سوی قاضی سعیدی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، «تبلیغ علیه نظام» و «عضویت در کمیته‌ی هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» هر یک به تحمل چهار ماه حبس تعزیری محکوم شدند. آنها بعدا جهت سپری‌کردن حکم، مجددا بازداشت و پس از اتمام مدت زمان حبس، روز ۸ آبان همان سال از زندان سنندج آزاد شدند.

این دو فعال کارگری، نخستین بار در ۲۵ اسفند ۸۹ بازداشت و پس از مدتی آزاد شده بودند. اولین بازداشت آنها مرتبط با فعالیتهایی در دفاع از حقوق اتنیکی کُردها، دفاع از حقوق کارگران و زنان بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com