شماری از زندانیان سیاسی در زندان رجایی شهر با انتشار نامه‌ایی، ضمن ابراز ناراحتی و همدردی با آسیب دیدگان زلزله رخ داده در منطقه غرب کشور از تشکلات کارگری و فعالان مدنی خواستند که «با کمک‌های بهداشتی، آموزشی و مددکاری به یاری این قشر زحمت‌کش و آسیب دیده در زلزله ۷.۳ ریشتری بشتابند و تا زمان رفع تمامی نیازهای آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.»

متن این نامه که برای انتشار در اختیار تارنگار حقوق بشر در ایران قرار گرفته است، در پی می‌آید:

«در نهایت تأسف و تأثر و ناباوری زلزله در استان کرمانشاه، سرپل، ثلاث باباجانی، کرند و دیگر مناطق این استان باخبر شدیم وجودمان را اندوهگین کرد. غمناک‌تر از همه خبرهای و آمارهای مجروحین و کشته‌شدگان می‌باشد، که بی‌شک هرگز در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود. این فاجعه طبیعی و انسانی که یک سوی خرابی‌هایش به دلیل سؤمدیریت و ناکارآمدی مدیرانی است که در عین ناتوانی از رسیدگی به چنین وضعیتی که می‌توان با مدیریت ساخت‌وسازها و مقاوم‌سازی با استانداردهای به روز و نیز به دلیل زلزله‌خیز بودن مناطقی از کشور با پیش‌بینی این گونه حوادث و با فراهم کردن امکانات امداد و نجات، خوراک، پوشاک، بهداشت و غیر تا حدی می‌توان از آسیب‌های بیشتر جلوگیری کنند ولی به دلیل همین سؤمدیریت و عدم نظارت دقیق در ساختمان‌های تازه‌ساخت به اصلاح مسکن مهر و غیره حتی تنها بیمارستان ۳ سال ساخت شهرستان سرپل‌ذهاب با خاک یکسان می‌شود. بی‌شک اولین مقصرین خسارت‌های جانی چنین حوادث طبیعی مسئولین بی‌کفایت و نالایقی هستند که هیچ اهمیتی به جان و مال مردم بی‌گناه و فرودست نمی‌دهند.

این روزها بی‌شک همدردی های مردم با این آسیب دیدگان می‌تواند با فراهم کردن مایحتاج روزانه از جمله خوراک، پوشاک، دارو و لوازم بهداشتی و گرمایشی و چادر تا حدی از آلام و دردهای آنان کاسته و تسکین ببخشند.

متأسفانه سیاست‌های حکومت در این گونه مواقع صرفاً میدانی می‌باشد و به محض فروکش کردن و سروصداها و گزارش‌های خبری و تصویری نیازهای اصلی آسیب دیدگان که همان بهداشت، آموزش و مددکاری می‌باشد به فراموشی سپرده می‌شود در صورتی که مشکلات اساسی این‌گونه حوادث طبیعی تا ماه‌ها و سال‌های ادامه پیدا می‌کند.

ما زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج که به دلیل اعتراض به ناکارآمدی و بی‌کفایتی و تبعیض‌ها در زندان محبوس می‌باشیم، به عنوان فرزندان این مردم فرودست و زحمتکش ضمن همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مصیبت‌دیدگان و بی‌خانمان، از تمام تشکلات کارگری، معلمان، دانشجویان، پرستاران، فعالین اجتماعی آزادیخواه و برابری طلب درخواست می‌کنیم که با کمک‌های بهداشتی، آموزشی و مددکاری به یاری این قشر زحمت‌کش و آسیب‌دیده در زلزله ۷.۳ ریشتری بشتابند و تا زمان رفع تمامی نیازهای آنان از هیچ کوششی دریغ نکنند.

رضا شهابی

آرش صادقی

سعید شیرزاد

زانیار مرادی

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶

زندان گوهردشت کرج»

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com