ماف نیوز: بازداشت یک فعال مدنی از سوی ادارە‌ی اطلاعات نقدە با آزادی یک تن دیگر در سنندج همراه بود. اتهام این افراد ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق‌ بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، اخیرا یک فعال مدنی در نقده به نام «حمزه شیخی» در پی ابراز شادی نسبت به برگزاری رفراندوم مذکور و با اتهام «تبلیغ علیە نظام» بازداشت شده است.

اعضای خانواده‌ی این فعال مدنی چندین بار به نهادهای امنیتی شهرستان‌های نقده و ارومیه مراجعه کرده‌اند اما تاکنون موفق به کسب اطلاع از محل نگه‌داری‌اش نشده‌اند.

در خبری دیگر در همین رابطه روز دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ «شهرام بابایی» بعد از بیش از چهل روز بازداشت و بازجویی در سنندج با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

وی شامگاه ۳ مهر همزمان با برگزاری همه‌پرسی مذکور توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره‌ی اطلاعات سنندج منتقل شده بود. او از آن زمان تنها در یک تماس تلفنی توانسته بود بازداشتش را به اطلاع خانواده برساند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com