در هرنوع رابطه‌ی عاشقانه‌‌ای فارغ از جنس و جنسیت طرفین درگیر در رابطه، بایدها و نبایدهایی وجود دارد که طرفین باید آنها را رعایت کنند تا به سلامت رابطه خود آسیب نزنند.
در مورد رابطه‌ی عاطفی بین دو مرد چند مورد وجود دارد که با شما به اشتراک می‌گذاریم. قطعاً موارد ذکر شده تنها مثالی کوچک هستند تا حد و حدودهایی را به شما نشان دهند که بهتر است رعایت شود. اگر به موضوع حفظ سلامت #رابطه علاقه دارید می‌توانید با جستجو در کانال تلگرام ما مطالب مشابه دیگر را هم مطالعه کنید.
۱. هرگز خود را با مرد مورد علاقه‌تان مقایسه نکنید. چه از نظر ظاهر فیزیکی، چه سطح درآمد و موفقیت‌های اجتماعی! مردان عموماً علاقه زیادی به رقابت دارند و درنتیجه همواره در حال مقایسه خود با دیگران هستند اما نکته مهم این است که شریک زندگی شما، رقیب شما نیست. او همیار و همدل شما در کشتی زندگی مشترکتان است. اگر فردی موفق نشود این نکته را رعایت کند چنین مقایسه‌های مضری می‌تواند منجر به ایجاد حسادت و رقابت ناسالم بین او و شریک زندگیش شود که سلامت و تداوم رابطه را به خطر می‌اندازد. قطعا هیچکس دوست ندارد در رابطه‌ای بماند که شریکش همیشه به او حسادت می‌کند یا به او فخرفروشی می‌کند که از او بهتر است!
۲. هرگز شریک زندگی خود را با معشوق‌های سابقتان مقایسه نکنید! چه در مقابل خودش یا دیگران و یا حتی در تنهایی خودتان. شریک شما انسان مستقلی با شخصیت و ویژگی‌های خودش است. قضاوت کردن او و مقایسه‌ی او با افرادی که در گذشته به شما آسیب زده‌اند اصلا راه درستی نیست. اگر در گذشته معشوق‌ سابق شما فرد بددهانی بوده، لازم نیست مرتب شریک فعلی خودتان را با معشوق سابقتان بسنجید تا نشان دهید چقدر از بددهن بودن او بدتان می‌آید. در عوض به او بگوئید که رعایت ادب و اخلاق برای شما بسیار مهم است و بددهانی را تحمل نمی‌کنید.
یا حتی برعکس، اگر معشوقی داشتید که خوش‌لباس بوده یا هر ویژگی مثبت دیگری داشته، نباید مرتب این موضوع را چماقی کنید و توی سر شریک زندگی خود بکوبید!
۳. اگر هردو در خانواده‌های خود آشکارسازی کرده‌اید و عضوی از خانواده شریکتان یک حرف همجنس‌گراستیزانه زد، ناراحتی خود را سر شریک خود خالی نکنید و در عوض با هم در این رابطه گفتگو کنید و به دنبال راه برخورد مناسبی با فرد همجنس‌گراستیز باشید.
۴. در مورد علایق، نیازها و خط قرمزهای خود دروغ نگوئید. خیلی از افراد ناخودآگاه برای شاد کردن و راضی نگه داشتن شریک خود دست به چنین کاری می‌زنند اما بدون استثنا در دراز مدت این مسئله باعث نارضایتی و ناشادی خودشان می‌شود و به سلامت رابطه ضربه می‌زند.
۵. شما می‌توانید در یک رابطه سالم، “نه” بگوئید بدون اینکه کسی ناراحت شود یا دلخوری عمیقی ایجاد شود. رابطه‌ای سالم است که طرفین درگیر در آن کاملاً به اعتقادات، نیازها و بایدها و نبایدهای یکدیگر احترام می‌گذارند.
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com