چه درس‌هایی در زندگی هستند که حتما یک فرد باید قبل از پایان دهه بیستم زندگی خود آن‌ها را فرا بگیرد؟
جواب این سوال احتمالا خیلی طولانی خواهد بود و هر فردی بنابر تجربیات خود از زندگیش ممکن است مواردی را به شما گوش‌زد کند. در ادامه چند مورد خیلی رایج و ضروری را که افراد بهتر است هرچه زودتر در زندگی آن‌ها را کسب کنند را بیان می‌کنیم.
همه‌چیز به ارتباطات برمی‌گردد. اگر یاد بگیرید چگونه یک گروه را به شکل کاربردی رهبری کنید و ایده‌های خود را به گونه‌ای بیان کنید که برای دیگران قابل فهم و درک باشد، شما تبدیل به نیرویی می‌شوید که همه روی او حساب می‌کنند.
همیشه اول گوش کنید و بعد حرف بزنید. هنر گوش دادن فعال، عادتی بسیار مفید است که با صبر و کوشش زیاد بدست می‌آید. یاد بگیرید خارج از نوبت حرف نزنید و واقعا به سخن فرد مقابل گوش دهید، اطلاعاتی که او قصد رساندن آن‌ها را دارد، خوب دریافت کنید و سپس اقدام به حرف زدن کنید. چنین عادتی مزایای زیادی دارد هم مانع از ایجاد سوءتفاهم بین طرفین صحبت می‌شود، هم کاملا منظور طرف مقابل را می‌فهمید و درنتیجه قضاوت بی‌مورد در مورد دیگران نمی‌کنید.
مسیر موفقیت آسان و سریع نیست. اگر این نکته را واقعا درک کنید، سختی‌ها و دشواری‌هایی که برای رسیدن به اهدافتان در زندگی متحمل می‌شوید برایتان قابل تحمل‌تر خواهند شد.
موفقیت شما در هر زمینه‌ای کاملا به خودتان بستگی دارد. هیچ‌کس به شما چیزی بدهکار نیست، نه خانواده و نه دوستان، آن‌ها می‌توانند مراقب شما باشند و از شما حمایت کنند اما این تنها بر عهده شماست که برای رسیدن به موفقیت در زندگی تلاش کنید.
مسئولیت‌پذیر باشید. اشتباهات خود را توجیه نکنید بلکه آن‌ها را بپذیرید و به عنوان یک تجربه از آن‌ها درس بگیرید. هرچه بیشتر مسئولیت‌پذیر باشید و اشتباهات خود را به گردن بگیرید، بیشتر انتخاب‌های آگاهانه و فکرشده می‌کنید تا از اشتباه جلوگیری کنید.
مهربانی اهمیت دارد. خودآگاه خود را فعال کنید تا در مواقعی که نسبت به دیگران رفتار زشت و بدی دارید متوجه شوید و رفتار خود را تغییر دهید. وقتی امکان این را دارید که روز شخصی را شادتر کنید حتما این‌ کار را انجام دهید. شادی امری مسری است شما با شاد کردن دیگران انرژی مثبتی که به آن‌ها می‌دهید را دوباره از جانب آن‌ها دریافت می‌کنید. چیزهای کوچکی مثل ریختن چای برای یک دوست خسته، یا تعریف از لباس جدید شخص دیگر شاید بسیار ناچیز باشند اما اثر بزرگی در افزایش انرژی مثبت شما و دیگران دارند.
و از همه مهمتر صبوری را یاد بگیرید اما در عین حال یاد بگیرید که چگونه محترمانه برای حق خود بجنگید. حقوق انسانی و شهروندی خود را بشناسید و اجازه ندهید شخصی آن‌ها را پایمال کند. بخشنده باشید اما اجازه ندهید کسی از شما دزدی کند.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com