چین کتابخانه‌ای را افتتاح کرده که از نظر معماری بی نظیر است. معماران آن هلندی‌اند. این بنای پنج طبقه یکی از پرانحناترین بناهایی ست که روی زمین ساخته شده است و بیش از ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار کتاب در آن به کتابخوانان ارائه می‌شود.

MVRDV، یکی از شرکت‌های ساختمانسازی بناهای مدرن است که پس از نمایشگاه پروژه‌های خود در سال ۲۰۰۰ در شهر هناور آلمان شهرت جهانی به دست آورد. این شرکت از سال ۱۹۹۳ بعال است در مرزهای هلند چندین بناهای جدید شگفتاوری ساخت که در جهان همتا ندارند. پس از نمایشگاه هناور این شرکت در حال حاضر روی چندین پروژه‌های تک نسخه کار می‌کند که در سایت رسیم این سازمان می‌توانید ببینید.

گزارش تصویری این سازمان در معرفی بناهایی که در هلند ساخته‌اند:

MVRDV برنده بسیاری از جایزه‌های معمادی معتبر جهان را به دست آورده است. یکی از این بناها ساختمان کتابخانه‌ای در چین است، در شهر تیانجین بینهای Tianjin Binhai Library. این بنا پنجطبقه یکی از پرانحاترین بناهای‌ست که در عین حال در روی زمین ساخته شد است.

گالری عکس از کتابخانه تیانجین بینهای برگرفته از سایت MVRDV

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com