دولت تاجیکستان اعلام کرده است که این دولت فهرستی از ٣۶٧ شهروند مرد  و زن همجنسگرا را تهیه کرده است.این کشور آسیای مرکزی این گروه از افراد را تحت آزمایش قرار خواهد داد تا گسترش بیماری های مقاربتی را متوقف کند.

روزنامه زاکونوست که توسط دفتر دادستان کل تاجیکستان منتشر میشود گزارش داد که این فهرست شامل ٣١٩  مرد همجنسگرا و ۴٨  زن همجنسگر است. این روزنامه گفته است که “وابستگی این افراد به اقلیت های جنسی ثابت شده است.”

تاجیکستان، یک کشور در اتحاد جماهیر شوروی سابق، با جمعیت اکثریت  مسلمان ٨.٧ میلیون نفر است.اگرچه این کشور در سال ١٩٩٨  همجنسگرایی را جرم زدایی نمود، اما  به عنوان یکی از بدترین کشورها در جهان  برای  دگرباشان باقی مانده است.

گزارش های متعددی نشان دادنده اند که اگرچه  همجنسگرا بودن در تاجیکستان غیرقانونی نیست، اما این کشور عمیقا  همجنسگراستیز است.

کیرومین گولوف مدیر فرصت های برابر در سال ٢٠١١ در مصاحبه ای با بی بی سی گفت :”با وجود لغو لایحه ضد همجنسگرایی در قانون مجازات این کشور،  همجنسگراستیزی هنوز به عنوان یک مشکل بزرگی باقی مانده است.موارد آشکارهمجنسگراستیزی و تبعیض  علیه همجنسگرایان شامل ضرب و شتم،  تجاوز و سرقت هستند. مردان و زنان همجنسگرا به دلیل ترس از شناسایی شدن و باج خواهی به نزد پلیس نمی روند.”

چرا تاجیکستان از افراد همجنسگرا فهرست تهیه کرد؟

زاکونوست گزارش داد که دولت این لیست را پس از دو عملیات دولتی به نام اخلاق و پاکسازی در سال گذشته تهیه نمود.  او جزییاتی در مورد معنای این عملیات ارائه نکرد.

مشخص نیست که مردان و زنان همجنسگرا تحت چه نوع آزمایشاتی قرار خواهند گرفت، اما گفته شده که آنها  به دلیل آسیب پذیری شان در جامعه و جهت تامین امنیت خودشان در این لیست قرار گرفتند تا از انتقال بیماری های مقاربتی حفظ شوند.

یک منبع بی نام پلیس گفت که تهیه سوابق پزشکی سختگیرانه ایی برای مردان و زنان همجنسگرا نیاز بود زیرا این افراد درمعرض خطر بالای ابتلا به عفونت های قابل انتقال از طریق بیماری های عفونی هستند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: ارسلان

ویرایش : احسان پارسی

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com