یک طراح مد مسلمان یک حجاب رنگین کمانی را منتشر کرد تا حمایتش از ازدواج همجنس را نشان دهد.

کمپانی استرالیایی موگا این روسری های رنگین کمانی ها را در حمایت از  حقوق دگرباشان منتشر کرد.در حال حاضر نبردی برای ازدواج همجنس در  استرالیا در حال شدت گرفتن است، چنانکه یک همه پرسی پستی در مورد این مساله صورت گرفت.

این شرکت در بیانیه ای گفت که قصد داشت تا حمایت از ازدواج همجنس را ارائه دهد، و تاکید بر اهمیت و ارزش این رای گیری عمومی نمود.در این بیانیه گفته شد :”در طول یکی از حیاتی ترین و مهمترین زمان ها در تاریخ کشورمان، ما در موگا افتخار می کنیم که حمایتمان را برای  برابری ازدواج در استرالیا اعلام می کنیم.

“عشق و ستایش ما نسبت به  جامعه دگرباشان قدرتمند است و ما یک نسخه محدود روسری غرور با راه راه رنگین کمانی به افتخار دوام، شجاعت و روحیه فراگیری آنها طراحی کرده ایم.”این روسری در بوتیک آسوس در شعبه سوت یارا شرکت موجود است.این روسری به صورت خرده فروشی با قیمت ۴٢ یورو بر روی پارچه کرپ ابریشمی به فروش می رسد.

آزن موناس، موسس موگا گفت :”روسری غرورمان مانند طراحی های قبلی ما می تواند توسط هر کس فارغ از رنگ پوست، مذهب، باور و گرایش جنسیشان استفاده شود.””برای اثبات این مساله، ما حتی آن را مانند حجاب پوشاندیم، اولین طرح در جهان تا اذعان کنیم که اعضای جامعه دگرباشان در تمامی دین ها از جمله  اسلام وجود دارند، که متاسفانه یکی از همجنسگراستیزترین دین ها در جهان است.”

او افزود :”همه در پایان روز بدون در نظر گرفتن رنگ پوست، باورهای دینی یا  گرایش جنسی باید به کسی که هستند افتخار کنند.”

موناس افزود :”و همه سزاوار حق این هستند که عشق بورزند و مورد عشق واقع شوند.”

این شرکت برای اظهارهای سیاسی از طریق طرح هایش شناخته شده است.این شرکت پیش از این کلکسیون روز استرالیا را منتشر کرد که  تنوع را ترویج نمود.

کلکسیون “بیشتر از گوشت” نیز توسط این شرکت منتشر شد.

این شرکت می گوید که این کلکسیون بدین معناست تا نشان دهد که زنان “تنها یک تکه گوشت نیستند.”موگا همچنین ٢٠ درصد از سود را به بنیاد خیریه مراقبت اهدا کرد، بنیادی که دسترسی به آموزش را برای دختران در  پاکستان تشویق می کند.

ترجمه تخصصی برای دارما و مارتیا: احسان پارسی و ارسلان

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com