ماف نیوز: در شهرهای ایلام، کامیاران، سنندج، بوکان و مریوان، دست کم هفت نفر با اتهامات سیاسی از سوی نیروهای اطلاعاتی بازداشت شدند. یک تن هم جهت سپری‌کردن حبس به زندان سنندج منتقل گردید. در ارومیه هم یک تن با تودیع وثیقه آزاد شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، عمده‌ی این بازداشتها که از فاصله‌ی زمانی اول آبان ۱۳۹۶ صورت گرفته‌اند، با اتهامات سیاسی و در یک مورد با اتهامات عقیدتی بوده‌ است.

روز ۱۲ آبان‌ ۱۳۹۶ «جسیم امیدی» از اهالی شهرستان ایلام از سوی نیروهای امنیتی به اتهام «همکاری با احزاب کُردی» بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

«محمد قبادی» فرزند احمد از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر کامیاران هم روز چهارشنبە ١٠ آبان، به اتهام «همکاری با یکی از احزاب کُردی» در منزل خود بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شد.

همچنین روز دوشنبە ٨ آبان «مسلم ابراهیمی» از اعضای مکتب قرآن کردستان طی حکم مبهمی که از سوی شعبە‌ی دوم دادگاه انقلاب سنندج به علت عضویت وی در این نهاد مذهبی صادر شد، بازداشت گردید.

در گزارش رسیده از مریوان هم روز ۶ آبان، نیروهای اطلاعاتی سنندج در روستای نگل، با اتهامتی سیاسی اقدام به بازداشت «محمود قادری» کرده‌اند.

همچنین خانم «نقشین کریمی» همسر محمود قادری که جهت کسب اطلاع از بازداشت وی به اداره‌ی اطلاعات مراجعه نموده بود، بازداشت شدە است.

در خبری دیگر روز ۶ آبان، یک فعال مدنی با هویت «سهراب بهرامی» ۵۷ ساله جهت اجرای حکم چهار سال حبس، بازداشت و بە زندان سنندج منتقل شد. او‌ در رابطه با پرونده‌ی بازداشتش در بهمن ماه سال ۱۳۹۳، از سوی قاضی سعیدی به اتهام «تبلغ علیه نظام» و «همکاری با یکی از احزاب کُردی به تحمل چهار سال زندان محکوم شده است.

در هفته‌ی اول آبان هم نیروهای امنیتی در سنندج اقدام بە بازداشت یک فعال محیط زیستی به نام «مادح فتحی» ۲۷ نموده و وی را به محل نامعلومی منتقل کرده‌اند.

در خبری مشابه در بوکان، روز چهارشنبه ۳ آبان، «سلیمان میرزایی» فرزند ابوبکر در منزل شخصی خود به دلایل نامعلوم و بدون ارائه‌ی مجوز قانونی از سوی نیروهای اداره‌ی اطلاعات بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل گردید.

از ارومیه هم گزارش رسیده است که «علی حاجی‌زاده» فعال مدنی که روز ۱ آبان از سوی نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده بود، با تودیع وثیقه آزاد شده است. اتهام وی «همکاری با یکی از احزاب کُردی» بوده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com