در دنیای امروز با افزایش آگاهی و سطح اطلاعات افراد جامعه در مورد اقلیت‌های جنسی و فعالیت‌های هر روزه اعضای اقلیت جنسی برای مبارزه با تبعیض، آزار و فوبیا، شاهد آن هستیم که افراد دگرجنسگرای بیشتری تلاش می‌کنند تا رفتارهای هم‌جنس‌گراستیزانه و ترنسجندرستیزانه را از خود دور کنند.
با این حال همه‌ی ما شاهد یک سری رفتارها از جانب دوستان دگرجنس‌گرای خود هستیم که دوست داریم به آن‌ها بگوئیم که این نوع نگرش و رفتار درست نیست.
▪️ اینکه شما دوستانی از جامعه رنگین کمانی دارید این اجازه را به شما نمی‌دهد که هرچه دوست دارید نثار این افراد کنید و در انتها با یک عبارت “البته من دوستان رنگین کمانی زیادی دارم.” خودتان را از برچسب هم‌جنس‌گراستیز و ترنسجندرستیز بودن آزاد کنید.
داشتن یک دوست هم‌جنس‌گرا یا ترنسجندر به طور خودکار شما را از بند افکار و کنش‌های هم‌جنس‌گراستیز یا ترنسجندرستیز رها نمی‌کند.
▪️ اینکه به کسی بگوئید “وای تو اصلا شبیه هم‌جنس‌گراها نیستی” یا “وای اصلا بهت نمیاد که ترنسجندر باشی.” یک تعریف محسوب نمی‌شود.
▪️هر مرد گی، عاشق فشن و طراحی لباس و آرایش کردن نیست، همان طور که هر زن لزبینی علاقه به آنچه شما رفتار و علائق مردانه می‌نامید ندارد.
▪️دوستان هم‌جنس‌گرا و ترنسجندر شما، حکم یک سرگرمی را ندارند. آن‌ها انسان هستند و باید فارق از اینکه چه گرایش‌جنسی یا هویت‌جنسیتی دارند روابط دوستی خود را با آن‌ها محکم کنید. اینکه فقط به دلیل گرایش جنسی فردی با او دوست هستید بسیار غیرعقلانی و خنده‌دار است.
▪️بدون اجازه دوستان رنگین کمانی خود، هویت جنسی و جنسیتی آن‌ها را نزد افراد آشکار نکنید. قرار نیست همه بدانند که فلان دوست شما یک هم‌جنس‌گرا است مگر اینکه کلا در شهرتان رسم داشته باشید که افراد را به جای نامشان با عمل جنسی‌شان معرفی کنید!
▪️به لزبین‌ها نگوئید که حیف شده‌اند که هم‌جنس‌گرا هستند، زیرا بسیار زیبا هستند! آن‌ها حیف نشده‌اند زیرا مطمئناً زنان هم‌جنس‌گرای زیادی هستند که قدردان زیبایی آشکار و نهان آن‌ها هستند.
▪️افراد هم‌جنس‌گرا نیاز ندارند با فرد غیر هم‌جنس خود سکس کنند تا از گرایش جنسی خود مطمئن باشند!
▪️اینکه دوست هم‌جنس‌گرا یا ترنسجندر شما با شریک خود چه نوع زندگی جنسی دارد اصلا به شما ربط ندارد. اینقدر در زندگی جنسی دوستانتان به دنبال تعیین فاعل و مفعول نباشید! این یک مسابقه نیست و شما قطعا داور آن نیستید.
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com