ماف نیوز: علی‌رغم آنکه با صرف‌نظر سپاه پاسداران از شکایت علیه «علی‌محمد محمدی» شاعر و فعال سیاسی در شهر «ایوان» استان ایلام، قرار بود در دادگاه از لحاظ «جرم سیاسی» تبرئه شود، وی به ۵ سال حبس محکوم شد.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، علی‌محمد محمدی که در روز ۸ اردیبهشت‌ ۱۳۹۶ یک روز بعد از قرائت یک طنز انتخاباتی در ایلام بازداشت شده بود، در دادگاه بدوی به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است که با توجه به اعتراض وی به رای، پرونده در دادگاه تجدیدنظر در حال رسیدگی است. پیشتر با استناد به وعده‌ی شفاهی سپاه، اعلام شده بود که وی تبرئه شده است.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: «از مجموع پنج سال، دو سال قابل اجرا بوده و سه سال دیگر برای مدت پنج سال تعلیقی است. این در حالی بود که سپاه پاسداران به وی اعلام کرده بود که از شکایتش صرف‌نظر کرده و تنها قرار بود از جهت جنبه‌ی عمومی جرم که از سوی مکارم شیرازی برای وی درخواست شده بود، محاکمه شود‌.»

در تاریخ مذکور، دادستان استان ایلام حکم جلب علی‌محمد محمدی عضو ستاد انتخاباتی حسن روحانی را صادر کرده بود که در آئین افتتاح ستاد انتخاباتی در ایلام، در متنی طنز‌آمیز از امام هشتم شیعیان به خاطر اینکه فقط امام «اصول‌گرایان» است و امام «اصلاح‌طلبان» نیست، «گلایه» کرده بود.

علی محمد محمدی متولد ۱۳۴۷ در ایوان غرب، رئیس انجمن شعر و ادب شهرستان، کارشناسی ارشد در رشته‌ی شیمی کاربردی و همچنین دبیر شیمی مراکز پیش دانشگاهی شهرستان، شاعر و از فعالین در حوزه‌ی ادب و سیاست کلهر ایوان می‌باشد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com