جلسه امروز شورای شهر تهران همچنان با اتفاق‌های مالی مدیریت پیشین شهرداری ارتباط داشت. در این جلسه معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفته ۹۰ درصد واگذاری املاک در شهرداری تهران غیرقانونی و سلیقه‌ای بوده است. علی اعطا، سخنگوی شورای شهر هم از ارائه طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری خبر داده است.

سمیع‌الله حسینی مکارم؛ معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در سیزدهمین جلسه شورای شهر که به بررسی جزئیات طرح ساماندهی واگذاری املاک در شهرداری تهران اختصاص داشت با اعلام اینکه ۹۰ درصد واگذاری‌ها در شهرداری تهران مغایر قانون بوده، گفته اما اینکه تخلفی صورت گرفته است یا خیر خود محل تامل است.

او در جای دیگری در تناقض به گفته قبلی گفته «با این حال همه واگذاری‌ها براساس آیین‌نامه املاک و مستغلات شهرداری بوده، اما احتمالاً سلیقه شخصی نیز در واگذاری املاک سهم داشته است.»

در این میان سخنگوی شورای شهر تهران از در دستور کار قرار گرفتن تحقیق و تفحص از موسسه همشهری درباره استخدام‌ها، پرداخت‌های مالی به مدیران عالی و میانی این موسسه خبر داده است.

به گفته علی اعطا، کارنامه مالی این مجموعه باید در دوره ۸۴ تا ۹۶مشخص شود تا در ذیل آن نظام پرداخت مدیران عالی و میانی این موسسه در این بازه زمانی و همچنین ابهاماتی که درباره استخدام‌های سال ۹۵ و وضعیت چاپخانه این موسسه وجود دارد، بررسی شود.

اردیبهشت امسال سایت میدان از خرید یک چاپخانه قدیمی از طرف موسسه همشهری خبر داده بود که «بدون طی‌شدن روال قانونی» خریداری شده بود و اعضای شورای شهر هم به آن اعتراض داشتند. گویا خرید این چاپخانه هم یکی از موارد تحقیق و تفحص از موسسه همشهری است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com