ماف نیوز: یک فعال محیط زیست مریوانی به زندان مریوان منتقل شد. یک تن دیگر هم به زندان مرکزی سنندج انتقال یافت. بازداشت آنها مرتبط با واکنشهای نسبت به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق بوده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، «وریا دل‌انگیز» به زندان مرکزی سنندج منتقل شده و «مصلح کهنه‌پوشی» هم به زندان مریوان منتقل شده است.

روز ۴ مهر ۱۳۹۶، وریا دل‌انگیز در مریوان با اتهاماتی سیاسی مرتبط با ابراز شادی نسبت به برگزاری همه‌پرسی استقلال کردستان عراق از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت و سپس به زندان مرکزی سنندج منتقل شد. گفته می‌شود وی در اعتراض به بلاتکلیفی‌اش دست به اعتصاب غذا زده است.

وریا دل‌انگیز در تماس تلفنی، توانسته‌ است بازداشت خود را به اطلاع خانواده‌‌اش برساند.

در همان روز مصلح کهنه‌پوشی یکی دیگر از فعالین محیط زیست این شهر با اتهامات مشابهی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه ادار‌ه‌ی اطلاعات مریوان منتقل و بعد از چند روز به زندان این شهر انتقال یافت. طی این مدت، تنها یک بار مادرش توانسته است به ملاقاتش برود.

از روز سوم مهرماه و همزمان با برگزاری رفراندوم مذکور، تعداد پرشماری از فعالین مدنی در شهرهای مختلف بازداشت شدند که برخی از آنها با تودیع وثیقه به صورت موقت آزاد شده‌اند اما برخی دیگر همچنان تحت بازجویی به سر می‌برند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com