معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان اردبیل گفت: از ۱۰ شهرستان واقع در این استان، آمار بی‌سوادی در هشت مورد بالاتر از میانگین کشوری است.
به گزارش زنان پیشاهنگ ایران به نقل از مهر، یوسف احمدی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی اردبیل تصریح کرد: درصد بی‌سوادی جمعیت ۱۰ -۴۹ ساله در کشور ۵.۳ درصد است.
وی افزود: این در حالی است که به غیر از دو شهرستان اردبیل و خلخال در مابقی شهرستان‌ها درصد بی‌سوادی بالاتر از میانگین کشوری است.
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان به وضعیت نامطلوب بی‌سوادی در شهرستان‌های بیله سوار، مشگین شهر و گرمی اشاره کرد و متذکر شد: در جمعیت ۱۰-۴۹ سال، ۵۸ هزار و ۸۳۸ بی‌سواد در استان شناسایی‌شده است.
احمدی افزود: در جمعیت ۵۰ سال و بالاتر نیز ۱۳۳ هزار و ۹۱۰ نفر بی‌سواد در استان شناسایی‌شده است.
وی با تأکید به اینکه جمعیت زنان بی‌سواد در گروه سنی ۱۰-۴۹ سال شامل ۳۸ هزار و ۷۴۷ نفر است، ادامه داد: تعداد مردان بی‌سواد در این گروه سنی نیز ۱۸ هزار و ۹۱ نفر است.
معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سهمیه سوادآموزی استان در سال گذشته را ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: این سهمیه محقق شده و سوادآموزی ۱۰ هزار و ۶۴۴ نفر در استان محقق شده است.
احمدی سهمیه سال جاری استان را نیز ۹ هزار و ۲۰۰ نفر برشمرد و افزود: از ابتدای سال سوادآموزی سه هزار و ۱۳۱ نفر محقق شده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com