سالها آزگار زندگی خارج کشور که ولله توش خودمونو میکشه و بیرونش هموطنان داخل کشور را، توام بود با شنیدن اخبار ناگوار از داخل وطن اسلامی.
خدا به سر شاهد است که صبح ها هنگام بوق سگ و قبل از رفتن به سر کار، یواشی و با احتیاط عنوان روزنامه های خارجمان را میخواندیم تا ببینیم آنروز چه بساطی و چه الم شنگه ای در پیش خواهیم داشت!
اون زمانها که بسیاری از ما ایرانیان ساکن غرب هنوز در کشور گل و بلبل آقا امام زمان بودیم، ماده مخدره خلاصه میشد به تریاک، هرویین، حشیش و البته سیگار!
مشکل فراگیر اعتیاد از جمله توهمات ناشی از مصرف ماده مخدر صنعتی شیشه نام که حتی منجر به قتل پدران و مادران نیز در مواردی میشود، سنگسار، اعدام، قطع دست و پا و زبان و خلاصه زندانی کردن دانشجو و خبرنگار و وکیل، فرستادن میمون خالدار به فضا و بازگشت میمون بی خال، خوشبختانه دیگر جز خبرهای قدیمی رسانه های خارج ما از کشور عزیز اسلامی مان است، البته خوشبختانه از این جهت که دیگر این کله زردهای چشم آبی کمتر دستمان میندازند.
اما چیزی که تنمان را این صبح اول وقتی دوباره لرزاند، مصاحبه جنجالی نامزد احتمالی ریاست جمهوری جناب حجت الاسلام ولمسلمین سیدمحمدباقر خرازی بود.
ایشان در سخنان خود به نکات جالبی اشاره میکنند از جمله:
حتما همه می‌دانند که بنده خلبان هم هستم، مدارج فوق لیسانس هم دارم، مدرک دکتری هم به زودی می‌گیرم و ۱۸ سال است که درس خارج تدریس می‌کنم. این‌ها را گفتم که فکر نکنید با یک روحانی بیابانی که هیچی حالیش نیست، طرف هستند.
از فقر و فلاکت متنفرم. من از اون آخوندهای سوپر دولوکسم.
به زودی باید با سرزمین‌های صدر اسلام، گسترش مرزی پیدا کنیم. بدون شلیک یک گلوله کاخ‌های آن‌ها را فتح خواهیم کرد، سرزمین‌های‌شان را به سرزمین سودان تبدیل خواهیم کرد، قشم را به هنگ کنگ ایران تبدیل خواهیم کرد، چابهار را سنگاپور ایران خواهیم کرد، بندرعباس را پایتخت(با چند ثانیه سکوت) تصرف اقیانوس هندی‌ها خواهیم کرد.
در دولت ما بهترین ماشین‌ها خواهد بود، نه از نوع ماشین فرغونی که ایران خودرو و سایپا می‌سازند؛ بلکه بهترین‌ها و زیباترین ماشین‌ها را خواهید دید.
به نظر میرسد این نامزد محترم آتشین آنچنان دچار توهم شده است که فراموش کرده که شاید همین روزها دچار بگم بگم، محمود = مشایی قرار گیرد! آخر نامزد محترم دولوکس م، خلبان فوق لیسانس، دکتر م، ای صلاح الدین ایوبی زمان، ای بیل گیتس ثانی، BMWدوستم، قربانت گردم شما به این فکر نکرده اید که در کشوری اسلامی که مردمانی گرسنه دارد و بنزین و نفت و غذا درش جیره بندی است، شما نامزد گرامی چگونه به هواپیمای شخصی دست یازیدید؟!

تمثال مبارک حاج آقا فوق لیسانس، مهندس، دکتر، کاپتان، سید محمد باقر خرازی سوپر دولوکس

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com