افراد موفق و شاد می‌دانند که در کجا و چه زمانی باید بعضی چیزها را نادیده بگیرند تا زندگی خود را دچار ناراحتی و تلاطم بی‌دلیل نکرده باشند. در ادامه چند مورد را بیان کرده‌ایم.
📌 قضاوت دیگران. اشکالی ندارد که به حرف‌های دیگران و نظرات آن‌ها گوش دهید و گاهی هم از آن‌ها استفاده کنید اما اگر نظر دیگر افراد از نظر خودتان اهمیت بیشتری پیدا کند در آن صورت دچار مشکل می‌شوید. برای هدف‌ها و آرزوهای خودتان تلاش کنید و سختی بکشید نه حرف و سخن مردم! این مثال معروف را همیشه به یاد داشته باشید: در دروازه را می‌شود بست در دهان مردم را نه!
📌 مشکلات گذشته. شما نمی‌توانید چیزی را که اتفاق افتاده تغییر دهید. بله می‌توانید از آن درس بگیرید و به عنوان یک تجربه آن را به یاد بیاورید اما ناراحتی و افسوس و حرص خوردن برای آبی که ریخته شده است فایده ندارد. به روبه‌روی خود نگاه کنید نه پشت سر. اشتباهات گذشته شما هدایتگر شما هستند نه معرف شخصیت شما، اگر اکنون بینش عمیقی نسبت به زندگی یافته‌اید، به دلیل تجربه‌ای است که از اشتباهات خود کسب کرده‌اید. اگر اکنون قوی‌تر هستید به این دلیل است که نقاط ضعف خود را شناخته‌اید.
📌 اعصاب خوردی‌های کوچک روزمره. روز‌ها می‌آیند و می‌روند. یک روز بد فقط یک روز بد است. قرار نیست به خاطر یک روز بد، کل هفته را ناراحت باشید و دچار استرس و اضطراب شوید و یا حتی قرار نیست اگر صبح بدی داشته‌اید تا پایان روز نیز در ناراحتی بسر ببرید. یاد بگیرید چیزهای اعصاب خورد کن کوچک و بی‌اهمیتی را که تاثیر عمیقی روی سرنوشت شما و عزیزانتان نمی‌گذارند، رها کنید. چیزهایی مثل لکه شدن لباس مورد علاقه‌تان، یک دعوای کوچک با فردی غریبه، دیر رسیدن مرسوله پستی و هزار مورد بی‌اهمیت دیگر.
📌 چیزهایی که کنترلی روی آن ندارید. بر روی مواردی که هیچ کنترلی روی آن ندارید مضطرب و ناراحت نشوید. همینکه می‌دانید همه‌ی تلاش خود را برای بهترین نتیجه‌ی ممکن انجام داده‌اید، کافی است. اگر مشکلی وجود دارد به فکر راه‌حل باشید نه غرزدن و حرص خوردن بی‌دلیل. به نتایج بد احتمالی فکر نکنید بر روی اکنون خود تمرکز کنید.
📌 ترس‌های بدون منبع. زندگی یعنی غلبه بر ترس‌ها و ریسک کردن. اگر هرگز ریسک نکنید نمی‌دانید که چه توانایی‌هایی دارید و در واقع همه‌ی زندگی خود را ریسک کرده‌اید. درواقع حقیقت این است که چیزی در زندگی ترسناک نیست بلکه تنها باید درک شود. از منطقه‌ی امن خود خارج شوید، تجربه کسب کنید و بیشتر درک کنید تا کمتر بترسید و بتوانید به جلو حرکت کنید.
راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com