تست اجباری مقعد برای دستگیرشدگان کنسرت مصر
عملیات تعقیب و بازداشت همجنسگرایان

به گزارش #عفوبین‌الملل، مقامات قاهره قصد دارند از شش مرد دستگیر شده به ظن #همجنسگرایی در کنسرت #مشروع_لیلی، پیش از برگزاری دادگاه در روز اول اکتبر #تست_اجباری_مقعد به عمل بیاورند.

همجنسگرایی و بیان آن در #مصر جرم نیست و این افراد بخاطر بلند کردن پرچم #همجنسگرایان در میان تماشاچیان به اتهام «تبلیغ انحراف جنسی» و «فساد اخلاقی» دستگیر شده اند.

پس از این اتفاق دستگیری های متعددی در مصر با کنکاش در گرایش جنسی افراد رخ داده است.

در صورتی که #پزشکی_قانونی تست اجباری مقعد از این افراد به عمل آورد نقض قانون پیشگیری از شکنجه و سایر برخوردهای تحقیرآمیز در قانون بین الملل خواهد بود.

یکی از این شش نفر، پسری ۱۹ ساله است که به شش سال #زندان محکوم شده است.

انجام تست اجباری مقعد خلاف کنوانسیون منع #شکنجه، میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی و نیز منشور آفریقایی حقوق بشر و ملت ها است.

کمیته علیه شکنجه سازمان ملل تاکید کرده است که تست مقعد «هیچ گونه توجیه پزشکی ندارد و امکان رضایت فردی کامل به آن وجود ندارد.»

در روزهای پس از کنسرت مشروع لیلی در روز ۲۲ سپتامبر، گزارش هایی مبنی بر تعقیب افرادی که گمان #همجنسگرا بودنشان می رود به دست رسیده است. تا کنون حداقل یازده تن بر اساس حدس مقامات از #گرایش_جنسی #دستگیر شده اند که همگی در معرض تست اجباری مقعد قرار دارند.

تخمین زده می شود که از زمان روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی بیش از ۲۵۰ فرد (مذکر) به ظن همجنسگرایی دستگیر شده اند.

منبع: https://goo.gl/uzQXUd

با #شش‌رنگ همراه باشید:
🌈💙 t.me/iran6rang تلگرام
🌈💙 instagram.com/6rangiran اینستاگرام

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com