با وجود آنکه #همجنسگرایی و بیان صحبت از آن در #قانون مصر جرم نیست، عده ای در #قاهرهبه جرم برافراشتن پرچم همجنسگرایان در کنسرت گروه راک مشروع لیلی دستگیر شدند.
برخی مقامات قاهره که نامشان فاش نشده است از دستگیری هفت نفر به جرم «اعمال منافی عفت در ملا عام» و «تحریک جوانان به اعمال غیراخلاقی» در این رابطه خبر دادند.
یک مجری تلویزیونی بلافاصله پس از #کنسرت از اتحادیه موسیقی توضیح خواست که چطور «در خاک مصر» چنین اتفاقی افتاده است.
همجنسگرایی و «بیان» آن در مصر جرم نیست اما تابو است. همجنسگرایان و سایر اقلیت های جنسی از دستگیری مصون نیستند و با برچسب اتهام هایی چون فساد و اهانت به #مقدسات #بازداشت شده اند.
حامد سینو خواننده گروه #موسیقی راک لبنانی #مشروع_لیلی آشکارا همجنسگراست. گفته می شود از این به بعد دیگر مجوز اجرا در مصر به او داده نخواهد شد.
به نقل از ان بی سی، اجرای مشروع لیلی پیش از این دو بار در عمان پایتخت اردن به دلیل اهانت به مقدسات ممنوع اعلام شده بود. این گروه یکی از معدود گروه های راک #عرب است که با#موسیقی_تلفیقی توانسته در اروپا و آمریکا محبوبیت قابل توجهی به دست آورد.
بزرگ ترین یورش #پلیس مصر به تجمع #همجنسگرایان در سال ۲۰۰۱ بود که طی آن ۵۲ تن در یک #مهمانی شبانه بر روی رود نیل دستگیر شدند. دادگاه این افراد با سر و صدای رسانه ای بسیار زیادی برگزار و نام و آدرس تمام آن ها منتشر شد. پس از دادرسی غیرقابل قبول توسط سازمان های #حقوق_بشر، نیمی از این افراد به حبس محکوم شدند.

برای آخرین اخبار مربوط به اقلیت های جنسی و جنسیتی در ایران و جهان با #شش‌رنگ همراه باشید:

🏳️‍🌈 t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com