✨ تفکر غلط: افراد همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا را می‌توان از طریق ویژگی‌های فیزیکی و شخصیتی خاصی شناسایی کرد.
افراد همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا به اندازه‌ی افراد دگرجنس‌گرا دارای حالات و رفتار و ویژگی‌های جسمانی متفاوتی هستند.

✨ تفکر غلط: تجربیات جنسی اولیه نشانگر گرایش جنسی فرد به عنوان یک بزرگسال است.
همجنس‌گرایان و دوجنس‌گرایان زیادی هستند که اولین تجربیات جنسی آن‌ها، دگرجنس‌گرایانه بوده است اما هنوز لزبین، گی و دوجنس‌گرا هستند. درباره‌ی این تفکر غلط افراد زیادی اعتراض کرده‌اند که دگرجنس‌گرایان زیادی هم اولین تجربه‌های جنسیشان را با همجنس خود داشته‌اند اما هنوز دگرجنسگرا هستند.

✨ تفکر غلط: افراد همجنس‌گرا و دوجنس‌گرا همیشه گرایش جنسی خودشان را به رخ دیگران می‌کشند. آن‌ها در محیط‌های عمومی دست شریک زندگی خود را می‌گیرند، یکدیگر را بغل می‌کنند، می‌بوسند و به معشوق خود عشق می‌ورزند.
این‌ها فعالیت‌هایی هستند که زوج‌های دگرجنس‌گرا نیز در تمام مدت انجام می‌دهند و اگر شما تنها با زوج‌های همجنس‌ مشکل دارید دچار فوبیا هستید. درحقیقت به دلیل هموفوبیای موجود در جامعه زوج‌های همجنس زیادی هستند که به اجبار در اماکن عمومی گرایش جنسی خود را مخفی می‌کنند نه اینکه آن را به رخ کسی بکشند.

✨ واقعیت: گاهی اوقات ظلم بر اساس گرایش جنسی به اعمال خشونت فیزیکی تبدیل می‌شود.
در نظرسنجی‌هایی از لزبین‌ها، گی‌ها و دوجنس‌گرایان، ۵۲ تا ۸۷% این افراد مورد آزار و اذیت کلامی قرار گرفته‌اند، ۲۱-۲۷% با پرتاب شئ مواجه شده‌اند، ۱۳-۳۸% مورد تعقیب قرار گرفته‌اند و ۲۴-۹% مورد حمله قرار گرفته‌اند. این آمارها قطعا در کشوری مثل ایران که عمل همجنس‌گرایی با مجازات کیفری همراه است بسیار بیشتر و انواع خشونت علیه همجنس‌گرایان و ترنسجندرها در آن شدیدتر است.

✨ واقعیت: اغلب افراد لزبین، گی و دوجنس‌گرا با جنس زیست شناختی خود مشکلی ندارند، آن‌ها نمی‌خواهند به جنس مخالف تبدیل شوند. همجنس‌گرا بودن و دوجنس‌گرا بودن با ترنسجندر بودن متفاوت است. همجنس‌گرایی به گرایش جنسی و ترنسجندر به هویت جنسیتی مربوط است.

✨ واقعیت: چیزی به نام “روش زندگی همجنس‌گرایانه” وجود ندارد. همانطور که برای زندگی افراد دگرجنس‌گرا یک استاندارد خاص وجود ندارد. زندگی افراد لزبین، گی و دوجنس‌گرا متفاوت از یکدیگر است، همانطور که زندگی افراد دگرجنس‌گرا متفاوت از یکدیگر است.

راه‌های ارتباط با ما:
پیامک در تلگرام
کانال تلگرام
اینستاگرام
فیس بوک

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com