شنبه, ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

راجر واترز، نوازنده راک (پینک فلوید) روز دوشنبه نامه ای سرگشاده به اولنا زلنسکا، همسر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نوشت

خانم زلنسکی عزیز،

قلب من برای شما و همه خانواده های اوکراینی و روسی که از جنگ وحشتناک اوکراین ویران شده اند می تپد. من در کانزاس سیتی، ایالات متحده هستم. من مقاله ای را در BBC.com خواندم که به نظر می رسد از مصاحبه ای که قبلاً برای برنامه ای با عنوان “یکشنبه با لورا کوئنسبرگ” ضبط کرده اید گرفته شده باشد و در ۴ سپتامبر از بی بی سی پخش شد.

BBC.com به نقل از شما گفته است اگر حمایت از اوکراین قوی باشد، بحران کوتاهتر خواهد شد. (…) اگر منظور شما از “حمایت از اوکراین” این است که غرب به تامین تسلیحاتی دولت کی یف ادامه دهد، می ترسم به طرز غم انگیزی در اشتباه باشید. در گذشته افزودن سوخت در قالب تسلیحات به آتش نبرد، هرگز برای پایان دادن به جنگ کارساز نبوده است، و اکنون نیز کارساز نخواهد بود، به ویژه آن که این سوخت بیشتر از واشنگتن دی سی که فاصله ی نسبتا ایمنی از آتش نبرد دارد می رسد و آن را شعله ورتر می کند. «تامین کنندگان سوخت» پیشتر ابراز علاقه کرده اند که جنگ تا حد امکان ادامه یابد. (…)

اگر بخواهیم به نتیجه متفاوتی برسیم، احتمالا مجبوریم مسیر دیگری را جستجو کنیم، و این مسیر می تواند در جهت نیت خیر قبلی همسر شما باشد. بله، منظور من برنامه ای است که او به طور تحسین انگیزی برای ریاست‌جمهوری اوکراین اعلام کرد. برنامه ای که برای دستیابی به پیروزی قاطع تاریخی خود در انتخابات دموکراتیک ۲۰۱۹ از آن استفاده نمود.

برنامه انتخاباتی او حاوی وعده های زیر بود: پایان دادن به جنگ داخلی در شرق، آرام کردن دونباس و اعطای خودمختاری داخلی به دونتسک و لوگانسک و تصویب و اجرای بقیه توافقات مینسک.

فقط می توان احتمال داد، برخی گروه های سیاسی در کیف سیاست های انتخاباتی همسر شما را دوست نداشتند و او را متقاعد کردند مسیر خود را بدون توجه به خواست های مردم، کاملاً تغییر دهد. متأسفانه، همسر شما با بی‌توجهی‌های تمامیت‌خواهانه و ضد دموکراتیک به خواست های مردم اوکراین همراه شد و نیروهای ملی‌گرای افراطی، که بدخواهانه و در خفا در کمین هستند، از آن زمان بر اوکراین حکومت می‌کنند. آن ها همچنین از یک سری خطوط قرمز که توسط همسایه تان، فدراسیون روسیه، در طول سال ها به طور آشکاری تعیین شده بود، عبور کردند و در نتیجه، آن ها، ملی گرایان افراطی، کشور شما را در مسیر این جنگ سرنوشت ساز قرار دادند. (…)

اگر اشتباه نمی‌کنم، لطفاً در تلاش‌های صادقانه‌ام به من کمک کنید تا رهبران مان را متقاعد کنیم که کشتار را متوقف کنند، کشتاری که فقط در خدمت منافع طبقات حاکم و ملی‌گرایان افراطی اینجا در غرب و در کشور زیبای شماست و برای مردم عادی در غرب و اوکراین، و در سراسر جهان گران تمام می شود.

آیا بهتر نیست وعده های انتخاباتی همسرتان را مطالبه کنید تا به این جنگ مرگبار پایان داده شود؟

با احترام، راجر واترز

منبع: یونگه ولت

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)