ماف نیوز: نیروهای امنیتی در شهر مهاباد دست‌کم سه شهروند را که در حال رقص و پایکوبی بودند بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. این رقص و پایکوبی در جهت حمایت از رفراندوم اقلیم کردستان عراق در شهرهای مختلف صورت گرفت.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شامگاه ۳ مهرماه ۱۳۹۶، سه تن به نام‌های «روناک آقایی»، دخترش «سروه موسی‌زاده» و «کاویس آقایی» از سوی نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهرستان مهاباد بازداشت شدند.

روناک آقایی و کاویس آقایی به علت حمل پرچم کردستان عراق و سروه موسی‌زاده به علت فیلمبرداری از مراسم رقص و پایکوبی مذکور بازداشت شده‌اند.

بازداشت این افراد در حالی صورت گرفته است که در شهرهای مختلف از جمله سنندج، سقز، بانه، جوانرود، مهاباد و چند شهر دیگر تجمعاتی همراه با رقص و پایکوبی در جهت حمایت از رفراندوم اقلیم کردستان عراق صورت گرفته‌اند.

در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که دست‌کم ۳۰ نفر در این تجمعات بازداشت شده‌اند که بازداشت عمده‌شان به علت حمل پرچم اقلیم کردستان عراق بوده است که حمل و نگهداری آن در ایران ممنوع می باشد. با این وجود ماف نیوز تا این لحظه تنها قادر به تایید بازداشت این سه نفر می‌باشد.

همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق، امروز ۳ مهر ۱۳۹۶ برگزار شد که کشورهای ایران، عراق، ترکیه و سوریه آن را نامشروع دانسته و اعلام کرده بودند امنیت ملی این کشورها را به خطر می‌اندازد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com