با توجه به محبوبیت و همچنین وابستگی مردم به اینترنت، شاید تصور یک روز بدون اینترنت و WiFi برای برخی از ما سخت باشد. این وابستگی بدون در نظر گرفتن شغل‌هایی است که برای انجامشان به اینترنت نیاز داریم.

همین وابستگی و علاقه‌مندی باعث شده است که در بیشتر مکان‌های عمومی گزینه موجود بودن WiFi مهم شود. برای مثال انتخاب کافی‌شاپی که WiFi هم دارد ارجحیت پیدا می‌کند.

در مقابل کاربران WiFi، هکر‌های مخرب قرار دارند که مشغول پاییدن و سرقت اطلاعات سایرین در اتصال‌‌های WiFi عمومی هستند. خطرات زیادی می‌تواند کاربران متصل به WiFi‌های باز و عمومی را تهدید کند، برای اطلاعات بیشتر اینفوگرافیک «خطرات Wi-Fi رایگان کدامند؟» را مشاهده کنید. اینطور نیست که کاربران در برابر این تهدید‌ها بی دفاع باشند یا نتوانند کاری انجام دهند، همانطور که در مطلب گذشته «راه‌های مقابله با شنود WiFi کدامند؟» خوانیدم، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های امنیتی بررسی نوع الگوریتم رمزگذاری شبکه است که حتما باید WPA2 باشد.

در ادامه به نکات مهم برای حفظ امنیت در شبکه‌های WiFi عمومی می‌پردازیم.

برای خواندن این مطلب روی لینک زیر کلیک کنید:

نکته‌هایی برای حفظ امنیت در WiFi عمومی

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com