سازمان حقوق بشر ایران، ۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۶: رئیس کل دادگستری استان کرمان خبر داد که طی روزهای گذشته پنج زندانی در زندان و در ملأ عام اعدام شده‌اند.

بنا به گزارش مهر، رئیس کل دادگستری استان کرمان از اجرای حکم اعدام پنج نفر طی روزهای گذشته خبر داد که به گفته وی از “عناصر و عوامل ناامنی و شرارت” در استان کرمان بودند.

یدالله موحد که در آئین تودیع و معارفه رئیس دادگستری شهرستان ریگان سخنرانی می‌کرد گفت: “طی چند روز گذشته حکم اعدام پنج نفر از عناصر و عوامل ناامنی در جنوب و شرق استان کرمان که از جهت اتهامات محاربه، شرارت، سرقت مسلحانه، آدم ربایی، قتل عمد محکومیت حاصل کرده پس از سیر مراحل و تشریفات قانونی در زندان و بعضاً در ملاء عام به مرحله اجرا در آمده است.”

وی به هویت، تاریخ دقیق اجرای حکم و اتهامات دقیق این افراد هیچ اشاره‌ای نکرده است. در هیچ یک از دیگر گزارش‌های رسمی و غیر رسمی نیز تاکنون خبری در خصوص اعدام این پنج نفر منتشر نشده است.

عدم شفافیت در خصوص اعدام‌ها در ایران و بسته بودن فضا برای فعالان حقوق بشر همواره این نگرانی را به وجود میاورد که آمار واقعی اعدام‌ها بسیار بیشتر از آن چیزی باشد که توسط فعالان حقوق بشر ثبت می‌شود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com