علاقمندان به فیلم و سریال از جامعه لزبین و کوییر و دوستان، یکشنبه شب بسیار خوبی پشت سر گذاشتند. مراسم اهدای جوایز امی ۲۰۱۷ در روز یکشنبه ۱۸ سپتامبر در لس آنجلس برگزار شد و این بار بازیگران لزبین و داستان‌های لزبین جوایز ارزنده متعددی به خانه بردند.

Image may contain: 1 person, smiling

لنا ویت، (Lena Waithe) کمدین به همراه نویسنده دوم عزیز انصاری بخاطر اپیزود «جشن شکرگزاری» در سریال «ارباب هیچی» در نت فلیکس جایزه امی بهترین نویسندگی کمدی را از آن خود کرد.
این اپیزود، لنا ویت را در طول ده سال در روز جشن شکرگزاری نشان می‌داد که چطور در این رشد سکشوالیته خود را می‌شناسد و به خانواده خود آشکارسازی می‌کند.
لنا ویت نخستین زن سیاهپوست آمریکایی است که این جایزه امی را از آن خود کرده است.
او در سخنرانی پیروزی الهام بخش خود از دوست دخترش و خانواده ال‌جی‌بی‌تی‌کیوآی‌ای (لزبین، گی بایسکشوال، ترنسجندر، کوییر، اینترسکس و آسکشوال) تشکر کرد و گفت:

«من تک تک شما رو می بینم. اون چیزی که ما رو از بقیه متفاوت می‌کنه اونها قدرت‌های جادویی ما میشن. هر روز وقتی از در خونه میری بیرون، شنل تخیلی ت رو تنت کن، برو و دنیا رو فتح کن. چون دنیا بدون ما اینقدر قشنگ نمیشد.»

شوی تلویزیونی «سرگذشت ندیمه»، برداشتی از رمان شاخص مارگرات آتوود درباره یک دیستوپیای فمنیستی، برنده جایزه امی پرایم تایم برای بهترین سریال درام و هفت جایزه دیگر از جمله بهترین بازیگر نقش اول زن، و بهترین کارگردانی شد. این سریال شخصیت‌های لزبین و کوییر را بارها و بارها وارد داستان می‌کند.

و اما اپیزود «سن هونیپرو» از سریال انگلیسی «آینه سیاه» دو جایزه را از آن خود کرد: بهترین فیلم تلویزیونی و بهترین نویسندگی برای یک فیلم، درام ویژه یا سریال محدود. این ایپزود علمی-تخیلی درباره زنی خجالتی است که در دیدار از شهرک تفریحی عاشق زن دیگری می‌شود و پیش از این برنده بهترین تک ایپزود سال در بخش جوایز رسانه سازمان گلاد شده بود. چارلی بروکر در سخنرانی پذیرش جایزه گفت: «عشق بر نفرت پیروز می‌شود.»

کیت مک کینن (Kate McKinnon) نخستین بازیگر آشکارا لزبین شوی کمدی «شنبه شب،‌ زنده» نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن سریال کمدی را برای دومین سال از آن خود کرد. او در برابر کاراکتر الک بالدوین که نقش ترامپ را ایفا می‌کرد، به ایفای نقش هیلاری کلینتون می‌پرداخت. و هر آنچه این سیاستمدار اتوکشیده از احساسات خود نمی‌توانست در برابر دوربین بیان کند را با بازی خود بیان می‌کرد.

الکسیس بلدل جایزه بهترین بازیگر زن میهمان در سریال درام را در رده هنر خلاقانه بخاطر ایفای نقش «اوفگلن» در همین سریال، زنی که بخاطر عشق به زن دیگری بی‌رحمانه مجازات می‌شود، از آن خود کرد.

جایزه هنر خلاقانه امی در بخش بهترین برنامه رقابتی-واقع‌نما هم نصیب برنامه مسابقه «مسابقه درگ رو پائول» شد.
#شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی:
🏳️‍🌈 t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍
#شش_رنگ #همجنسگرایان #اقلیت_جنسی #فیلم #لزبین #کوییر #EmmyAwards

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com