هران از چشم ایستگاه بین المللی فضایی زیباتر از همیشه خودنمایی می کند. این عکس منحصر به فرد دیشب در توییتر منتشر شد و استقبال زیادی از آن در میان کاربران ایرانی صورت گرفت.

«کریس هادفیلد» یک فضانورد کانادایی خوش ذوق است که هنرهای بامزه ای دارد، او عکاسی می کند و حتی دستی در موسیقی هم دارد و می خواهد اولین آلبوم موسیقی اش را منتشر کند، از قضا او اولین فضانورد کاندایی است که پایش به ایستگاه فضایی بین المللی باز شده و حالا در این ایستگاه مشغول انجام ماموریت است، هادفیلد به شبکه های اجتماعی هم علاقه خاصی دارد و یک توییتری حرفه ای است که از فضا هم این شبکه را رها نمی کند، شناسه کاربری او حالا بیش از ۳۰۰ هزار نفر دنبال کننده دارد و نزدیک به سه هزار و پانصد توییت در آن منتشر کرده است.

همه این‌ها تا امروز زیاد برای ما مهم نبود، فضانوردان سال‌ها است به ماموریتهای مختلف می روند و این روزها هم یکی از مهمترین مقاصد آنها ایستگاه فضایی بین المللی است، پایگاه دانشمندان و محققانی که می خواهند درهای جدیدی به روی فضای بیکران پیرامون زمین باز کنند. ایستگاه فضایی بین المللی هم ۱۵ سالی است که ماموریتش را آغاز کرده، این مجموعه شناور در فضا یک پایگاه تحقیقات مشترک بین المللی است که با همکاری ۱۵ کشور ساخته شده است، این ایستکاه تا سال ۲۰۲۰ پذیرای فضانواردان و محققان  خواهد بود تا بتوانند تحقیقات فضایی بشر را به پیش ببرند.

 

اما دیشب این فضانورد خوش ذوق یک عکس  جالب و دوست داشتنی از تهران را روی صفحه توییترش منتشر کرده که برای کاربران ایرانی اینترنت جذاب و جالب بوده است. در تصویری که کریس از تهران منتشر کرده این شهر وسیع را در تاریکی شب با جلوه ای درخشان و نورانی می بینید، زیباتر از همیشه و از زاویه ای متفاوت.

 

البته کریس در هنگام منتشر ساختن این تصویر در مورد حلقه نورانی که به رنگ آبی در قسمت پایین تصویر مشاهده می شود هم کنجکاو شده و در مورد آن از دنبال کنندگان توییتری اش سئوال پرسیده که البته کسانی که با تهران آشنایی دارند می دانند که این حلقه چیزی نیست جز حلقه بزرگراهی نواب و تندگویان که به دور فرودگاه قدیمی قلعه مرغی کشیده شده و در عکس منتشر شده به رنگ آبی دیده می شود.

به هر حال از همه این‌ها که بگذریم تماشای تهران از زاویه ای جدید آن‌هم با نورهایی دوست داشتنی جالب به نظر می رسد و حالا این فرصت را یک فضانورد گمنام که حالا مشهور شده به ما داده است.

 

برای اینکه در مورد ایستگاه فضایی بین المللی و ماموریتهای آن بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

 

برای این‌که در مورد کریس هادفیلد بیشتر بدانید اینجا کلیک کنید.

 

برای اینکه صفحه توییتر این فضانورد و عکسها و موسیقی هایی که منتشر می کند را دنبال کنید و از زندگی روزانه او در حین ماموریت فضاییش سر در بیاورید اینجا کلیک کنید.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com