ماف نیوز: «نامق دلدل» شهروند بوکانی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که به ۱۰ سال حبس محکوم شده است، هم‌اکنون چهارمین سال از حبس خود را سپری می‌کند. وی با اتهامات عقیدتی به زندان محکوم شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، شعبه‌ی ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه در مرحله‌ی بدوی، نامق دلدل را در روز ۱۸ تیر ۱۳۹۴ به ده سال زندان محکوم کرد.

وی که هم اکنون سه سال و پنج ماه از مدت زمان حبس خود را سپری کرده است، با عناوینی مانند «وابستگی به گروه‌های تکفیری» مورد بازجویی قرار گرفته بود. یک منبع نزدیک به خانواده او گفت: «وی در زمان بازجویی مورد شکنجه قرار گرفته بود.»

این فعال مذهبی، طی مراحل دادرسی از حق انتخاب وکیل محروم بوده است و طبق اطلاع منبع مذکور، «وکیل تسخیری هم هیچ گونه تلاشی جهت تبرئه‌ی وی در دادگاه نکرده است.»

نامق دلدل که مغازه‌ی موبایل‌فروشی داشت، اولین بار در سال ۱۳۸۹ بازداشت شد و سه سال را در زندان رجایی شهر کرج به سر برده بود.

او مدتی پس از آزادی در ۲۹ فروردین ماه ۱۳۹۳ به همراه چند تن از شاگردانش به علت استمرار تبلیغ عقاید اهل سنت، دوباره از سوی نیروهای لباس‌شخصی اطلاعات بوکان بازادشت و پس از مدتی به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید و تا قبل از صدور حکم، در همانجا تحت نظر وزارت اطلاعات بود. وی بعدها به زندان رجایی‌شهر منتقل شد.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com