سازمان حقوق بشر ایران، ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۶: اوایل شهریور ماه حکم یک زندانی که با اتهام قتل عمد به قصاص نفس (اعدام) محکوم شده بود در زندان شیروان (خراسان شمالی) اجرا شده است.

بنا به اطلاع سازمان حقوق بشر ایران، صبح روز یکشنبه ۵ شهریور ماه حکم اعدام یک زندانی در زندان شیروان به اجرا درآمد. این زندانی که با اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شده بود “فرج حمدالهی” نام داشت.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر ایران گفت: “فرج ۱۷ تیر ماه ۱۳۹۱ در هواداری از پسرخاله‌اش وارد یک دعوا شد و در این دعوا یک نفر را هل می‌دهد که سرش به جدول کنار خیابان می‌خورد و فوت می‌کند. او بارها گفته بود که عمداً این کار را نکرده است ولی برایش قتل عمد زدند و حکم اعدام صادر کردند. او اوستای کاشی کار و اهل شهر شوقان بود.”
گفتنی است، زندان شیروان حدود ۷۵۰ زندانی را در خود جای داده که در شرایط ناگواری در این زندان نگهداری می‌شوند.

طبق گزارش واحد آمار سازمان حقوق بشر ایران ۱۴۲ اعدام از میان ۵۳۰ اعدام در سال ۲۰۱۶ با اتهام قتل عمد صورت گرفته است. عدم درجه بندی برای قتل عمد در ایران باعث می‌شود هر نوع قتلی فارغ از شدت و ضعف و انگیزه متهم، منجر به صدور حکم اعدام شود.

اعدام این زندانی باوجود گذشت ۱۵ روز، از سوی رسانه‌های رسمی اعلان نشده است.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com