دیده بان حقوق بشر: اندونزی یورش به خانه‌های «افراد احتمالا لزبین» را پایان دهد
Human Rights Watch

تصویر: ۲۰۱۳- تجمع گروه اسلامی در یوگیاکارتا، اندونزی علیه جامعه ال‌جی‌بی‌تی

در روز دوم سپتامبر ۲۰۱۷ پلیس اندونزی به دنبال شکایت یک گروه اسلامگرای محلی با یورش به خانه‌های ۱۲ زن در یک منطقه روستایی آنان را بخاطر ظن به لزبین بودن، وادار به ترک منطقه کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در روز ششم سپتامبر تخلیه اجباری این زنان را نقض حق حریم خصوصی و نقض حق منع تبعیض دانست و خواستار تحقیق فوری دولت اندونزی در این خصوص شد.

به گفته آندریاس هارسونو، محقق ارشد اندونزی در دیده‌بان حقوق بشر «تخلیه خانه‌های این زنان بر اساس پیش‌داوری‌های بی‌دلیل درباره گرایش جنسی آنان خطری است که حریم خصوصی تمام اندونزیایی‌ها را تهدید می‌کند و در کشوری که شعار آن «اتحاد در گوناگونی» است هیچ جایگاهی ندارد».

توجیه رئیس محله برای برخورد با این زنان این بوده است که آنان «مخل آسایش عمومی بودند» و زندگی اشتراکی زنان «خلاف تعلیمات اسلام» است.

تنها در سال ۲۰۱۷ حداقل چهار مورد حمله به فضاهای خصوصی افراد ال‌جی‌بی‌تی در این کشور به ثبت رسیده است.

حملات فیزیکی به جامعه ال‌جی‌بی‌تی از ژانویه ۲۰۱۶ به دنبال موج حملات کلامی سران کشور و سیاستمداران افزایش ناگهانی شدیدی داشت. علیرغم اینکه رئیس‌جمهور اندونزی در نهایت سکوت طولانی خود را شکست و گفت هیچ کس نباید تحت تبعیض و ستم قرار بگیرد اما عدم اجرایی کردن این صحبت‌ها راه را برای حملات خودسرانه گروه‌های اسلامی و برخورد فراقانونی پلیس باز گذاشته است.

منبع: https://goo.gl/GrjLcz

گفتمان #هموفوبیک #دولتی و سراشیبی خشونت: تجربه تلخ #اندونزی
https://goo.gl/0KNXIA

با #شش‌رنگ در شبکه‌های اجتماعی همراه شوید:
🏳️‍🌈 https://t.me/Iran6Rang
🏳️‍🌈 https://www.facebook.com/6rang.Iran
🏳️‍🌈 https://www.instagram.com/6rangiran
🏳️‍🌈 https://www.youtube.com/user/6rangIran
🏳️‍🌈 https://www.tribunezamaneh.com/archives/author/6rang-org‍

#دیده‌بان_حقوق_بشر #گرایش_جنسی #لزبین #همجنسگرا #همجنسگرایی #همجنسگراستیزی#همجنسگراهراسی

#هموفوبیا #اسلامگرایان #حریم_خصوصی #حقوق_بشر #ال‌جی‌بی‌تی #lgbt#hrw #humanrightswatch

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com