ماف نیوز: نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی در شهر سنندج، دست‌کم به ۲۰ شهروند معترض را بازداشت و به محل نامعلومی منتقل کردند. در بانه هم از مجموع ۲۲ بازداشتی دو روز اخیر، ۱۸ تن آزاد شده و چهار نفر همچنان تحت بازجویی هستند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، طی روز ۱۶ شهریور ۱۳۹۶، جمعی از فعالین و ساکنین شهر سنندج بە نشانە‌ی حمایت از کولبران در میدان اقبال دست بە تجمع اعتراضی زدند که در نتیجه دست‌کم ۲۰ تن بازداشت شدند.

نیروهای امنیتی قریب به ۲۰ فعال مدنی از جمله «مظفر صالح‌نیا»، سید «خالد حسینی»، «سهراب جلالی» و تعدادی دیگر از فعالین مدنی و کارگری در سنندج را بازداشت کردە و با خود بردەاند.

اولین تجمع در روز ۱۴ شهریور در بانه صورت گرفت که دست‌کم ۲۲ شهروند بانە‌ای از سوی نیروهای امنیتی ایران بازداشت شدە بودند که طی آخرین گزارش رسیده، ۱۸ تن از این افراد آزاد شده‌اند که «جلال ساوان» و «احمد شفیعی» دو تن از آنها بودند‌. چهار بازداشتی هم همچنان در بازداشتگاه سپاه در بانه تحت بازجویی هستند که هویت‌شتان تاکنون محرز نشده است.

معترضین در تجمعات خود نسبت به کشتار کولبران از سوی مرزبانی واکنش نشان داده و خواهان توقف کشتار کولبران و ایجاد فرصتهای شغلی برای خاتمه‌دادن به شغل کاذب کولبری شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com