ماف نیوز: دکتر «کامران قادری» شهروند دوتابعیتی اتریشی-ایرانی که به ۱۰ سال حبس محکوم شده است، تاکنون ۱ سال و نُه ماه از حبس خود را سپری کرده است. او با اتهاماتی همچون «جاسوسی» و «همکاری با دُوَل متخاصم» به حبس محکوم شده است.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، کامران قادری دچار دیسک کمر حاد است و به علت دردهای فراوان، به بیمارستان منتقل شده و ام. آر. آی انجام داده است. پزشکین متخصص ارتوپد پیشنهاد داده‌اند که بهتر است تحت عمل جراحی قرار بگیرد.

از آنجا که پس از عمل باید مجددا به زندان برگردد کامران عمل جراحی را قبول نکرده و گفته است: «او پس از عمل نیاز به مرخصی درمانی دارد چون بعد از یک عمل جراحی سنگین محیط زندان برایش خطرناک خواهد بود.»

او صبح روز ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ پس از ۴۷۲ روز بازداشت از انفرادی‌های بند ۲۰۹ اوین وابسته به سپاه پاسداران به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

کامران قادری، دکترای برق و الکترونیک از دانشگاه تکنیک وین اتریش و فعال در حوزه‌ی IT و مدیر شرکت آوانک در وین پایتخت اتریش است که صبح روز ۱۲ دی ۱۳۹۴ پس از ورود به ایران در فرودگاه خمینی توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل گردید.

او که همراه با رییس جمهور این کشور و هیاتی از فعالان حوزه‌ی اقتصادی به ایران سفر کرده بود، پیش از بازداشت بارها برای شرکت در سمینارهای علمی و تحقیقی و معاملات تجاری به تهران سفر کرده بود و هیچگاه با مشکلی مواجه نشده بود.

آقای قادری در ابتدای بازداشت، چهار ماه در حبس انفرادی و زیر شکنجه‌ی روانی قرار داشت و با هیچ کس ارتباطی نداشت. آن‌زمان به وی اعلام شده بود که کافی است کاغذی را امضاء و به ارتباط با دولت اتریش اقرار کند، آن‌گاه آزاد می‌شود. او سپس در دادگاه بدوی براساس اعترافات صورت‌گرفته در مراحل بازجویی، در اول خرداد ۱۳۹۵ به ۱۰ سال زندان محکوم شد. حکم از سوی دادگاه انقلاب تهران به اتهام «جاسوسی و همکاری با دُوَل متخاصم» صادر شد.

علیرغم تایید حکم در دادگاه تجدیدنظر و سپری‌شدن یک سال و نُه ماه از حبس ده‌ ساله‌اش، اما او هنوز منتظر رأی دیوان عالی کشور است.

کامران قادری از اهالی اشنویه، متولد ۱۳۴۲ و پدر سه فرزند است.

روز ۲۶ مهر ۱۳۹۵ «عباس جعفری دولت‌آبادی»، دادستان تهران، کامران قادری، باقر نمازی، سیامک نمازی، فرهاد عبدصالح، نزار زکا و علیرضا امیدوار را به «جاسوسی و همکاری با دولت آمریکا» متهم کرد و گفت هر کدام از این شش شهروند دوتابعیتی در دادگاه به ده سال حبس محکوم شده‌اند.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com