ماف نیوز: اداره‌ی اطلاعات شهرستان کامیاران با احضار «کریم مرادی»، وی را مورد بازجویی قرار داد. او همچنین در مورد ارتباط با برادرش که روزنامه‌نگار مقیم خارج است، تحت فشار قرار گرفته است. در ایلام و بانه هم دو بازداشتی از سوی اُرگانهای امنیتی آزاد شدند.

به گزارش مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶، کریم مرادی ساکن روستای خامسان از توابع بخش موچش به اداره‌ی اطلاعات شهرستان کامیاران احضار شده و بعد از بازجویی آزاد شد.

یک منبع مطلع در این رابطه گفت: بازجوی وزارت اطلاعات به کریم مرادی اعلام کرده که باید از ارتباط با احمد مرادی روزنامه‌نگار خارج از کشور خودداری کند‌. همچنین مورد تهدید قرار گرفته است که در صورت استمرار فعالیت برادرش در رابطه با انعکاس اخبار حقوق بشری، با خانواده‌ی مرادی برخورد خواهد شد.

او بعد از چند ساعت بازجویی، آزاد شده است.

در خبری دیگر، «سارا رستمی» ۲۸ ساله از اهالی سنندج که شب دوشنبه ۳۰ مردادماه در هتلی در شهر بانه بدون ارائه‌ی برگه‌ی قضایی به اتهام ارتباط با احزاب کُردی از سوی مامورین لباس شخصی بازداشت شده بود، به صورت موقت آزاد شد.

«سهیل محمدپور» از همکاران نشریات دانشجویی در استان ایلام هم که به علت چاپ مطلبی انتقادی در رابطه با دخالتهای بسیج دانشجویی در امورات فرهنگی در روز ۲۵ مردادماه بازداشت شده بود، با قید وثیقه آزاد شد.

بازداشت او از سوی حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران صورت گرفته بود.

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com