نزدیک به هفت سال از زمان آغاز به کار شش‌رنگ می‌گذرد، نزدیک به هفت سال از زمانی که اولین‌‌ها بودیم،بیش از شش سال قبل جملات زیر را جمع محدود و اولیه موسس “شش رنگ” نوشتند:

“ما برای اولین بار در تاریخ کشورمان، میخواهیم فصل جدیدی را در مبارزه همجنسگرایان ایرانی و به ویژه زنان لزبین در مبارزه علیه هموفوبیا (همجنس گرا ستیزی) بگشاییم. میخواهیم در یک نشست مشترک ضمن آشنایی از نزدیک با یکدیگر ، به تبادل تجربیاتمان پرداخته و یار و پشتیبان یکدیگر باشیم.

میخواهیم این حلقه های پراکنده را چون زنجیری به هم وصل کنیم تا بتوانیم بهتر و مقاوم تر در مقابل فشار های جامعه مردسالار و تابو زده مان ایستادگی کنیم.

می خواهیم با هم گفت‌و‌گو و چالش کنیم ، جشن بگیریم و پایکوبی کنیم. می خواهیم یکدیگر را در این تنهایی همه جانبه بار دیگر در دنیای واقعی باز یابیم و برای همه دوستان نادیده امان شانه ای باشیم که به آن تکیه کنند تا بتوانند آرزوهایشان را زندگی کنند.”

ما به عهد خود وفا کردیم، زنان همجنسگرا بعد از سال‌ها سرانجام دیده شدند، حلقه‌های پراکنده به هم وصل شد و امروز مدعی هستیم که حلقه‌ی اتصالی در میان این خانواده‌ی بزرگ هستیم. ما روزهای بسیاری را در کنار هم گذراندیم، ما خود راوی داستان‌هایمان شدیم و کاستی‌ها، غم‌ها و معضلاتمان را مطرح کردیم. ما در کنار هم توانستیم رنجی که بر جامعه LGBT+ ایرانی می‌رود را به عنوان مساله بیان کرده و مقامات را در مجامع بین‌المللی پاسخگو کنیم.

این دست آوردها بی‌شک بدون اعتماد به شش‌رنگ پدید نمی‌آمد، اعتمادی که به دلیل شفافیت و کارگروهی کسب شده است و امروز مفتخریم که بگوییم صفحه فیسبوک شش‌رنگ شش‌هزارتایی شد. این ارقام اتفاقی نیستند، صحت اخبار و گزارش‌های شش‌رنگ و صداقت در اشتراک نگرانی‌هایمان مخاطبانمان را جذب کرده‌است. نگرانی‌هایی که به دلیل شرایط خاص ایران دو چندان نیز می‌شود.
امروز بار دیگر اراده‌مان را در برآوردن پیمان‌هایمان یادآوری می‌کنیم، ما رنگین‌کمانی‌ها باید آرزوهایمان را زندگی کنیم.

تصویر: از حضور شش‌رنگ در کنفرانس ایلگا ۲۰۱۶

 

نظرات

نظر (به‌وسیله فیس‌بوک)

این یک مطلب قدیمی است و اکنون بایگانی شده است. ممکن است تصاویر این مطلب به دلیل قوانین مرتبط با کپی رایت حذف شده باشند. اگر فکر می‌کنید که تصاویر این مطلب ناقض کپی رایت نیست و می‌خواهید توسط زمانه بازیابی شوند، لطفاً به ما ایمیل بزنید. به آدرس: tribune@radiozamaneh.com